دانستنی‌های تحصیلی؛

نکات طلایی برای یادگیری فرمول‌های سخت دروس

در این بسته دانستنی تحصیلی بهترین روش‌ها برای حفظ فرمول‌های سخت را خواهیم گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اینکه اولین و ساده‌ترین راه حلی که به ذهن بعضی دانش آموزان و دانشجویان برای حل مسائل دروس فرمولی خطور می‌کند استفاده از شیوه تقلب است که استفاده از این کار متاسفانه یا خوشبختانه برای دروس مفهومی و استدلالی نتیجه بخش نخواهد بود. در ادامه با چند گام این راه‌حل همیشگی و شاید بی‌نتیجه را برای همیشه از یاد ببرید و دروس فرمولی را راحت تر یادبگیرید.

به مباحث پایه رجوع کنید

اگر قصد مفهومی درس خواندن دارید، باید نقاط ضعف پایه‌ای را رفع کنید. این کار در مورد دروس مدرسه به راحتی و با مراجعه به کتاب‌های سال‌های گذشته صورت می‌گیرد. سعی کنید درس‌ها را به صورت پایه‌ای و ریشه‌ای یاد بگیرید. به این ترتیب هم در آن درس نمره خوبی می‌گیرید و هم در مقاطع تحصیلی بعدی به مشکل نمی‌خورید. فقط فرمول حفظ نکنید. به عنوان مثال در درسی مانند فیزیک همه‌ی فرمول‌ها و روابطی که ارائه می‌گردد معنی فیزیکی دارند. اگر مفهوم فرمول‌ها را درست یاد بگیرید بهتر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و در سال‌های بعد هم موفق و موفق‌تر خواهید شد.

پایه را محکم بگذارید

اگر رابطه‌ای را برای حل یک مسئله استفاده می‌کند دلیل آن را بدانید و درک کنید. حل مسائل را برای خودتان توضیح دهید و آن‌ها را خوب تحلیل نمائید.

فرمول

به علت‌ها دقت کنید

با خواندن هر مبحثی سعی کنید علت‌ها را پیدا کنید. روش مطالعه مفهومی یافتن علت‌هاست. به عنوان مثال فرمول‌های دروس ریاضی و فیزیک و شیمی را حفظ نکنید. به معنی و دلیل طرح این فرمول فکر کنید. پس از حل هر سوال به مسیر رسیدن به پاسخ و به عبارت دیگر به راه‌حل دقت کنید. از پرسیدن سوال خجالت نکشید و سعی کنید به سرعت پاسخ سوال‌هایتان را بیابید. حل نمونه سوال‌های سال‌های گذشته و بررسی پاسخ‌ها کمک بزرگی به شما خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:بهترین ساعت برای مطالعه دانش‌آموزان چه زمانی است؟


برنامه ریزی

انجام هر کاری با برنامه ریزی نتیجه بهتری در پی دارد. هدف مشخصی برای خود تعریف کنید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید. در برنامه خود شرکت در کلاس‌های مدرسه، مطالعه مفهومی، حل تمرین، مرور، استراحت و تفریح را با جزئیات درج کنید.

مرور فرمول‌ها

دوره کردن دروس به اندازه مطالعه اولیه اهمیت دارد. برای درک مفهومی دروس باید در طول ترم درس بخوانید و برای اینکه مرور کردن آسان شود، جزوه بنویسید و یادداشت بردارید و همان‌ها را مرور کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.