برای سلامتی خود در خانه بمانید

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از شهروندان خواست با توجه به تهدیدات شیوع ویروس پر خطر کرونا، در چهارشنبه آخر سال دقت و هوشیاری بیشتری برای حفظ سلامتی خود داشته باشند.

سردار "محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: هرساله در آستانه روز‌های پایانی سال در مواردی شاهد غفلت تعدادی از شهروندان و وقوع حوادثی بوده ایم که صدمات و خسارت‌هایی در پی داشته است.

او  افزود: مجموعه اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی گسترده و هدفمند پلیس و همکاری رسانه‌های جمعی در پیشگیری از وقوع این حوادث نقش بسزایی داشته است و بحمدالله شاهد ارتقای سطح همکاری هوشمندانه مردم با پلیس و نیرو‌های امدادی بوده ایم.

این مقام ارشد انتظامی در سیستان و بلوچستان با اشاره به انتشار سریع ویروس کرونا اظهار داشت: امروز که میهن عزیزمان در معرض شیوع یک بیماری سخت و طاغت فرسا قرار گرفته است ضروری است از تردد‌های غیر ضروری در معابر عمومی پیشگیری کنیم چراکه امن‌ترین محل برای ما و اعضای خانواده مان ماندن در منزل است.

سردار قنبری تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس خطرناک کرونا در کشور می‌طلبد شهروندان عزیز برای حفظ سلامتی و امنیت خود توجه بیشتری به توصیه‌های پلیسی و اصول خودمراقبتی داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

او  عنوان کرد:اولین نکته برای هوشیاری شهروندان این که تجمع افراد در روز چهارشنبه آخرسال برای روشن کردن آتش می‌تواند خطر انتقال ویروس کرونا را افزایش دهد.

نکته دیگر این که دست به دست شدن مواد محترقه و همچنین مواد انفجاری دست ساز خود می‌تواند زمینه انتقال ویروس کرونا را افزایش دهد.

او با تقدیر از تلاش‌های بی دریغ پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: درحال حاضر حداکثر ظرفیت اورژانس بیمارستان‌ها در مراکز درمانی برای خدمت رسانی و مراقبت‌های ویژه از بیماران مبتلا به کرونا ویروس پیش بینی شده است و پیشگیری از وقوع حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال می‌تواند از این منظر نیز کمک شایانی به مراکز درمانی داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان تاکید کرد: پلیس در زمینه برخورد با عاملان احتکار مواد ضدعفونی کننده و اقلام مورد نیاز شهروندان و همچنین برخورد قاطعانه با عاملان قاچاق و تهیه و توزیع مواد محترقه طرح‌های عملیاتی جدی را در دستور کار خود دارد و از شهروندان انتظار داریم ضمن توجه به توصیه‌های پلیسی و هشدار‌های درمانی و مراقبتی، در صورت کسب هرگونه اطلاعاتی از احتکار کالا و یا فروش مواد محترقه، مراتب را بلافاصله به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار