طرز تهیه دسر بلان مانژ

بلان مانژ علاوه بر طعم جذاب،^ دستور تهیه آسانی نیز دارد و بیشتر شبیه درست کردن کاستارد می‌ماند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بلان مانژ (Blancmange) یک دسر فرانسوی است که معمولا از شیر، خامه، شکر به همراه ژلاتین تهیه و بوسیله بادام طعم‌دار می‌شود.

مواد اولیه:


خلال بادام ۱۲۵ گرم
شیر ۲۰۰ گرم
شکر ۵۰ گرم
پودر ژلاتین ۶۰ گرم
خامه ۲۰۰ گرم
آب و وانیل به میزان لازم

 

دستور تهیه:

 

ابتدا خلال بادام را در حرارت ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد درون فر بگذارید تا کمی بو داده شود (این کار را می‌توانید با حرارت بسیار کم روی اجاق گاز هم انجام دهید). سپس خلال را درون مقدار خیلی کم آب برزید، طوری که غوطه‌ور نشود. بعد از خیس خوردن خلال بادام، آن‌ها در میکسر بریزید تا کاملا پودر شود. پودر خلال بادام را درون شیر بریزید و خوب هم بزنید. مخلوط شیر و بادام را الک کنید تا ذرات درشتی از خلال بادام باقی نمانده باشد.

 

سپس این مایه را به همراه پودر شکر روی حرارت کم قرار بدهید، تا این مایه کاملا گرم شود و شکر در آن حل شود. پودر ژلاتین را در کمی آب حل کنید و به شیر اضافه کنید و ظرف را از روی شعله بردارید. بهتر است ظرف را کمی درون یخ قرار بدهید و مداوم هم بزنید تا خوب قوام پیدا کند (از آب سرد هم می‌توانید استفاده کنید). در آخر خامه را به مواد دسر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا غلیظ و یکدست شود. دسر بلان مانژ آماده است، این دسر را هم می‌توانید در قالب‌های شکل‌دار و هم در لیوان بریزید و درون یخچال بگذارید تا کاملا سفت شود.

نکات:

♦ در دستور تهیه اصلی این دسر از بادام برای طعم‌دار کردن آن استفاده شده است، اما اگر طعم آن را نمی‌پسندید، می‌توانید با چاشنی‌های مختلف دیگری همچون وانیل، هل، دارچین یا کاکائو آن را طعم‌دار کنید.

منبع: فرهنگ غذا

انتهای پیام/

برچسب ها: آشپزی ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۰ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
خوب
آخرین اخبار