با ارسال نامه‌ای به فدراسیون‌های ملی اعلام شد؛

آخرین تغییرات در قوانین رقابت‌های جهانی و بین المللی کشتی

اتحادیه جهانی کشتی اصلاحیه قوانین عمومی برای رقابت‌های قهرمانی و بین المللی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه جهانی کشتی درنامه‌ای به فدراسیون‌های ملی، اصلاحیه قوانین عمومی برای رقابت‌های قهرمانی و بین المللی و اصلاحیه برخی قوانین کشتی در شرایط استثنایی را اعلام کرد.

متن این نامه که با امضای نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی ارسال شده است، به شرح زیر است:

ریاست محترم

همانگونه که مستحضرید در آغاز سال جاری (میلادی) اتحادیه جهانی کشتی آزمون‌هایی را به منظور استفاده در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو انجام داده است و در جریان آن برای بررسی این موضوع که آیا قوانین به اندازه کافی برای هر شرایط شفاف و واضح هستند، چندین موقعیتی که در شرایط استثنایی به وجود می‌آیند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید: محمدیان: به همراه پدرم در خانه تمرین می‌کنم/ از مردم تقاضا دارم «کرونا» را جدی بگیرند


در ادامه ما ناچار به اعمال برخی اصلاحات کوچک شدیم تا قوانین بتوانند در شرایط استثنایی از جمله مصدومیت هر دو کشتی گیر و همچنین مدل‌های مختلف انصراف صراحت داشته باشد.

  • به پیوست نسخه جدید قوانین داوری می‌باشد که اصلی‌ترین تغییر در ماده ۱۵ (پایان دادن به یک مسابقه) صورت گرفته است:
  • اگر در جریان یک مسابقه دو کشتی گیر دچار مصدومیت شوند (به رقابت ادامه ندهند)، کشتی گیری که در دور بعد حضور دارد، برنده مسابقه اعلام خواهد شد (پیروزی به علت مصدومیت حریف). اگر این اتفاق در مرحله نیمه نهایی افتاد به منظور تعیین اینکه کدام کشتی گیر به جدول شانس مجدد راه خواهد یافت از ماده ۸ آیین نامه (معیار‌های رتبه بندی) برای تعیین کشتی گیر برنده این رقابت استفاده خواهد شد.
  • اگر کشتی گیر یا کشتی گیرانی در جریان یک مسابقه کسب مدال (فینال، رده بندی) انصراف دهند یا دیسکالیفه شوند، سایر کشتی گیران از همان قسمت جدول که آن کشتی گیر انصراف داده یا دیسکالیفه شده در آن حضور داشته، برای تعیین ربه بندی نهایی، بالاتر خواهند آمد.
  •  اگر هر دو فینالیست یک رقابت دیسکالیفه شوند، آن گاه ضروری است که هر دو برنده مدال برنز برای تعیین جایگاه‌های اول یا دوم با یکدیگر رقابت کنند. در این حالت دو کشتی گیری که پنجم شده اند، به عنوان نفر سوم معرفی می‌شوند و سایر شرکت کنندگان نیز به همین ترتیب در رنکینگ ارتقاء خواهند یافت. این موضوع در مواردی که هر دو فینالیست علیرغم وزن کشی مجدد موفق انصراف دهند، صادق خواهد بود. (یک دیدار اضافه بین دارندگان مدال برنز)
    علاوه بر این تغییرات، برخی از قوانین عمومی مسابقات قهرمانی و بین المللی نیز به شرح زیر اصلاح شده است:
    ماده ۲۶: الزاماتی که اصلاح شده تا مطابق با قوانین بازی‌های المپیک باشد
  • برای بازی‌های المپیک و سایر رویداد‌های چند رشته ای، هر ورزشکاری که سیستم اعتبارسنجی صلاحیت او را پیش از پایان بازه زمانی مشخص تأیید نموده است، می‌تواند بعنوان جایگزین مورد استفاده قرار گیرد به شرط آن که حائز شرایط باشد. این جابجایی می‌تواند حداکثر تا ظهر روز قبل از مسابقات آن وزن صورت گیرد.
  • اگر یکی از فدراسیون‌های ملی، بعد از پایان فرصت یک ماهه اقدام به کنسل کردن اعزام یکی از شرکت کنندگان در مسابقه کند، برگزار کننده مجاز خواهد بود که هزینه‌های اسکان این نماینده را مطالبه کند.

بیشتر بخوانید: انعکاس اقدام ارزشمند قهرمانان المپیک در صفحه uww درپِی تلاش برای مبارزه با کرونا+ سند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار