بودجه ۲ میلیارد ریالی شهرداری شهربابک برای مقابله با کرونا

شهردار شهربابک گفت: شهرداری شهربابک بودجه‌ای معادل ۲ میلیارد ریال جهت مبارزه با کرونا در نظر گرفته است.

بودجه ۲ میلیارد ریالی شهرداری شهربابک برای مقابله با کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محسن کرمی نیا شهردار شهربابک در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای مقابله با "ویروس کرونا" گفت: با توجه به اهمیت موضوع در ابتدا جلسه کمیته کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تشکیل شد که لغو برگزاری جلسات عمومی و مراسم مذهبی در شهرداری، لغو ماموریت سازمانی به استان‌ها و بالعکس خصوصا به استان‌های آلوده به ویروس مصوب شد و در دستور کار قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه مقرر گردید دریافت تمامی عوارض شهرداری به اردیبهشت ماه موکول شود، اظهار داشت: گندزدایی و ضدعفونی معابرعمومی، خودپردازها، جایگاه‌های سوخت، ادارات، وسایل نقلیه درون شهری و سایر اماکن عمومی از جمله اقدامات شهرداری بوده است.

کرمی نیا با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۸۰ هزارلیتر مایع ضدعفونی کننده جهت استفاده در اماکن عمومی شهر استفاده شده است، افزود: ضدعفونی معابر توسط ۳ اکیپ ثابت و ۳ اکیپ سیار از سوی شهرداری و حدود ۷ اکیپ مردمی هر شب از ساعت ۹ آغاز می‌شود و در طول روز نیز بسته به وجود موارد پرخطر در برخی مناطق مجددا صورت می‌گیرد.

او از ممنوعیت فعالیت تمام روزبازار‌ها و وانت‌های دوره گرد شهربابک یاد کرد و بیان داشت: شهرداری با توجه به حوزه اختیارات خود اقداماتی را به منظور کاهش حضور شهروندان در سطح شهر انجام داده است و با این اقدام به دنبال جلوگیری از شیوع بیماری در شهر است.

شهردار شهربابک ضمن تشکر از همکاری شهروندان و سایر ارگان‌های دولتی اظهار داشت: مردم فهیم شهربابک ضمن رعایت بهداشت فردی و توجه به پویش"در خانه می‌مانم" گام بلندی جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح شهر برداشته اند.

او گفت: بسیاری از شهروندان نیز در قالب گروه‌های متعدد همراه با کارکنان شهرداری در امر گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر حضور فعالانه دارند.

کرمی نیا به مسدود شدن ورودی‌های شهربابک اشاره و عنوان کرد: بر اساس مصوبه ستاد بحران شهرستان کلیه ورودی‌های شهر مسدود شده و در ورودی شهر اکیپ پایش سلامت در حال فعالیت است.
او تصریح کرد: متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا، نمی‌توانیم پذیرای هموطنان گرامی در شهربابک باشیم.

شهردار شهربابک افزود: در هر موضوع و اتفاقی قطعا فرهنگسازی و مشارکت مردم راه حل اصلی است و اگر شهروندان به توصیه‌های ارائه شده از سوی کارشناسان عمل کنند می‌توان در مقابل این ویروس پیروز شد.

او در ادامه گفت: شهرداری شهربابک در راستای فرهنگ سازی مقابله با کرونا اقداماتی از جمله تشکیل پویش‌های "من در خانه می‌مانم" به همراه آموزش شهروندی، برگزاری مسابقاتی با عناوین "مسابقه کرونایی ۱"، "میلاد امام علی (ع) "، مسابقه نقاشی "چطور کرونا به خانه ما نیاد" ویژه کودکان، مسابقات ورزشی با عنوان "در خانه می‌مانیم و ورزش می‌کنیم" صورت گرفت که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شد.

کرمی نیا ضدعفونی معابر، مسدودکردن برخی مسیرها، اطلاع رسانی و نصب بنر‌ها و سایر اقدامات مربوط به مبارزه با کرونا را بسیار هزینه بردار دانست و افزود: شهرداری شهربابک بودجه‌ای معادل ۲ میلیارد ریال جهت مبارزه با کرونا در نظر گرفته است تاکید دارم که همراهی و همکاری شهروندان بسیار مهمتر و موثرتر از هرنوع خدمتی است تا به دنبال آن، همه با هم کرونا را شکست دهیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار