تولید روزانه ۵۰ دستگاه اکسیژن ساز توسط شرکت دانش بنیان وابسته به ستاد اجرایی

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام درباره آخرین اقدامات این مجموعه برای مقابله با ویروس کرونا در کشور توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم ارسال ۹۰ هزار بسته لوازم بهداشتی برای مقابله با کرونا به مناطق محروم کشور اظهار کرد: حقیقا شیوع ویروس کرونا نشان داد جانی‌تر از کشور آمریکا در عرصه بین ملل وجود ندارد.

او با بیان اینکه به لطف مدیریت دولت و مسئولان کشور توانستیم در زمینه مقابله با کرونا حتی از کشور‌های پیشرفته دنیا بیشتر به مردم رسیدگی کنیم، گفت: این رسیدگی‌ها به دلیل وجود تمدن در وجود مردم کشور است چرا که بعضا دیده شده در برخی از کشور ها بعد از شیوع این ویروس مردم چه بر سر هم آوردند.

مخبر گفت: اقدام جنایتکارانه آمریکا در این زمینه پیگیری قانونی و حقوقی در عرصه بین المللی دارد.

مخبر گفت: شاکله‌ی اصلی ستاد مقابله با کرونا در کشور توسط نیروی‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام شکل گرفته است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ادامه داد: دستگاه اکسیژن ساز را آمریکایی‌ها تولید می‌کردند و ما اکنون در شرکت‌های دانش بنیان وابسته به ستاد روزانه ۵۰ دستگاه اکسیژن ساز تولید می‌کنیم.

او با بیان‌ اینکه گروه‌های ستاد اجرایی هم در زمینه تامین محصولات بهداشتی و ضدعفونی و هم در زمینه واردات کمک کننده بودند، افزود: ما با تغییر خط‌های تولید روزانه حدود ۳۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده تولید کرده ایم.

مخبر ادامه داد: تولید کنندگان دارو در این زمینه شرافت مندانه وارد کار شدند.

او با بیان اینکه در تولید مواد ضوعفونی کننده مشکل نداریم، گفت: در زمینه تامین و ساخت دارو ستاد اجرایی به طور وسیع وارد کار شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه ارسال کاروان‌های سلامت و گروه‌هایی تله مدیسین در حال کار هستند، افزود: برای غربالگری و مشاوره‌های پزشکی سامانه ۴۰۳۰ را راه اندازی کردیم.

او گفت: در روز‌های ابتدایی روزانه ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفر با این سامانه‌ تماس می گرفتند و در حال حاضر روزانه ۲۰ هزار نفر با آن تماس می‌گیرند.

مخبر با بیان اینکه گروه‌های جهادی وابسته به ستاد نیز در محله‌های فقرنشین و استان‌های محروم مشغول ضدعفونی هستند، گفت: امروز ۹۰ هزار بسته لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده نیز به مناطق محروم ارسال می‌شود.

او گفت: امروز ۱ میلیون ماسک و ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده که توسط گروه‌های جهادی بسته بندی شده است، به ۳۱ استان کشور و به مددجویان کمیته امداد ارسال می‌شود.

مخبر با بیان اینکه تا حد امکان از منابع مالی و انسانی خود برای مقابله با کرونا استفاده می‌کنیم، گفت: درحاضر حدود ۵۷ نفر از مدیران و پرسنل ستاد اجرایی درگیر ویروس شدند و دو نفر متاسفانه فوت شدند چرا که همه ما در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور داریم.

او با بیان اینکه ظرف یکی دوماه آینده کشور را از وجود مواد ضدعفونی کننده بی نیاز می‌کنیم، گفت: حتی به صادرات مواد ضدعفونی کننده هم خواهیم رسید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
الحمدا... که چنین مردمی داریم .خدایا سپاس .خدایا ملت ایران را سرافراز بدار
آخرین اخبار