غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نصب نرم افزار همراه مهربان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ضروری است دانش آموزان برای غنی سازی اوقات فراغت خود از داستان‌ها و فیلم‌های آموزشی نرم افزار «همراه مهربان» و یا سایر کتاب‌های داستان استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهین جوانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط خاصی که در کشور به وجود آمده با تعطیلی مدارس مواجه شدیم، اما این امر نه تنها به تعطیلی آموزش منجر نشده است، اظهار کرد: بلکه با ایجاد شبکه‌های ارتباطی وسیع بین اولیا و مربیان و با بهره گیری از رسانه ملی و سایر فضا‌ها از جمله اپ نرم افزار کتابخانه تعامل «همراه مهربان» که در سال گذشته بستر آن فراهم شد و در اختیار مدارس قرار گرفت.

او افزود: فضای‌ای آر پی و مهم‌تر از همه تعامل دو جانبه بین معلمان با دانش آموزان از طریق گسترش شبکه‌های آموزش مجازی به طوری عملی هر خانه را به یک مدرسه تبدیل کرده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: علاوه بر این گام‌هایی در راستای تحقق اهداف فرادستی از جمله راهکار ۲-۱۷ در خصوص تولید محتوای الکترونیکی متناسب با نیاز دانش آموزان و گسترش بهره برداری از ظرفیت آموزش‌های مجازی و غیر حضوری برای جبران وقفه آموزشی برداشته شده است.

جوانی تاکید کرد: از شما دانش آموزان انتظار می‌رود به عنوان سفیران سلامت خانواده با ماندن در محیط امن خانه، توجه به توصیه‌های پدر و مادر و رعایت نکات بهداشتی سیستم ایمنی بدن را تقویت و سلامت خود و اعضای خانواده را تضمین کنید.

او ادامه داد: باید دانش آموزان با برنامه ریزی صحیح و مدیریت زمان ضمن بهره گیری از برنامه‌های درسی ارائه شده در رسانه ملی و سایر فضا‌ها با همکاری معلمان نسبت به مطالعه، تمرین و تکرار مفاهیم آموزشی اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: ضروری است دانش آموزان برای غنی سازی اوقات فراغت خود از داستان‌ها و فیلم‌های آموزشی نرم افزار «همراه مهربان» و یا سایر کتاب‌های داستان استفاده کنند و انجام بازی‌های سرگرم کننده و متنوع آپارتمانی و خانگی متناسب با شرایط زندگی آن‌ها شادی و نشاط را در خانواده افزایش می‌دهد.

جوانی خطاب به اولیای دانش آموزان، گفت: بر اساس تجربه‌های موفق سایر کشور‌ها سرعت ویروس نوظهور کرونا و تعطیلی مدارس به منظور کاهش انتقال ویروس امری اجتناب ناپذیر است، والدین می‌توانند تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنند و با ایجاد فرهنگ گفتگو در خانواده و بیان خاطرات، داستان‌ها و بازی بیشتر با کودکان و توجه به پیام‌های بهداشتی به حفظ آرامش، سلامت روان و نشاط فرزندان کمک کنند.

او تاکید کرد: در شرایط بحرانی فعلی خانه امن‌ترین محیط برای دانش آموزان است و باید والدین از حضور آن‌ها در فضا‌های عمومی ممانعت کنند. رعایت اصول بهداشتی را با زبان کودکانه و در قالب شعر و داستان و به شکل عینی به آن‌ها یاد دهند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه نقش اولیا در یادگیری مستقل و افزایش مطالعه دانش آموزان در این شرایط بحرانی مهم‌ترین عامل موفقیت تحصیلی دانش آموزان است، تصریح کرد: والدین می‌توانند با برنامه ریزی منسجم و منظم جهت بهره مندی فرزندان از برنامه‌های آموزشی رسانه ملی، شبکه ارتباطی مدرسه و تعامل دو جانبه با معلم و استفاده از اپ نرم افزار «همراه مهربان» و سامانه‌ای آر پی (erp.isfedu.ir) و سایر کانال‌های ارتباطی بستر مناسبی را جهت آموزش فرزندان در محیط امن خانه فراهم کنند.

جوانی خاطرنشان کرد: نرم افزار "همراه مهربان" با ۴۰۰ کتاب داستان، زندگی نامه دانشمندان بزرگ، بازی‌های آموزشی، انیمیشن‌های مهارت‌های زندگی و پیام‌های پیشگیری از انتشار کرونا و محتوا‌های تولید شده آموزشی است که با تماس خانواده‌ها با شماره ۲-۳۷۱۰۸۲۲۱ در اختیار آن‌ها برای آموزش فرزندان قرار می‌گیرد.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار