تلاش برای فعال شدن فروشگاه‌های اینترنتی در کرمان

استاندار کرمان گفت: در این راستا اقداماتی صورت گرفته و امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌ها، هر چه سریع‌تر فروشگاه‌های اینترنتی فعال تا کالا‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی به دست مردم برسد.

تلاش برای فعال شدن فروشگاه‌های اینترنتی در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمد جواد فذائی استاندار کرمان امروز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه در جلسه فروش اینترنتی و مجازی کالا‌های اساسی در کرمان اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس، توصیه کارشناسان مبنی بر فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از ازدحام و تجمع است.

او افزود: تصمیم ستاد مقابله با کرونا که با همکاری اصناف و بازاریان صورت گرفت، تعطیلی بازار بود تا مردم برای خرید، ازدحام ایجاد نکنند تا این بیماری به شرایطی برسد که مشکلی با ازدحام مردم نداشته باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تعطیلی اصناف هم برای کسبه و هم مردم مشکل ایجاد می‌کند، توصیه شد خرید و فروش اینترنتی، تلفنی و از طریق پست را گسترش بدهیم بیان کرد: در این راستا اقداماتی صورت گرفته و جلسه امروز برگزار شده تا بحث‌های زیرساختی در این زمینه هر چه سریع‌تر فعال و نیاز‌های نرم افزاری نیز تامین شود تا کالا‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی به دست مردم برسد.

او افزود: قصد ما این است که فروشگاه‌ها تعطیل نباشند و مردم بتوانند خریدشان را به صورت مجازی انجام بدهند و اصناف نیز فروش مجازی داشته باشند.

فدائی دنبال این هستیم که بازاریان و مردم ضرر نکنند، گفت: همه پلت فرم‌هایی که می‌توانند به فروشگاه‌های اینترنتی حجره بدهند و مردم از این طریق خرید کنند، جمع بندی و به مردم معرفی می‌شود ضمن آنکه در این راستا نیز باید تبلیغات ویژه‌ای برای آشنایی مردم با این روش‌های خرید در سطح شهر و استان صورت بگیرد.

استاندار کرمان گفت: هدف ما این است خریدی را که مردم دوست دارند از مغازه خاصی داشته باشند، بتوانند خرید کنند و فعالیت فروشگاه‌های اینترتی که از قبل فعال بوده اند، به قوت خود باقی است.

"محمدعلی سلیمانی" معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز در این جلسه گفت: مردم باید آگاهی داشته باشند که برای تهیه کالا‌های موردنیازشان در ایام تعطیلی بازار از طریق اینترنتی، تلفنی و پستی اقدام کنند.

او در ادامه بر هماهنگی میان اصناف برای ارائه کالا‌ها و مشخص کردن نوع و قیمت کالا، نحوه آماده سازی کالا در داخل فروشگاه با رعایت کامل ضوابط بهداشتی، نحوه ارسال کالا‌ها و انتقال وجه تاکید کرد.

سلیمانی تصریح کرد: هدف ما حمایت از اصنافی است که کالا در مغازه آن‌ها وجود دارد و با تصمیم ستاد مغازه آن‌ها بسته است. باید کالا‌های این مغازه‌ها به فروش برسد و باید کالا از اصناف داخل شهر گرفته و به مردم تحویل شود.

معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: متولیان بازار و صنعت و معدن باید برای فروش اینترنتی و تلفنی اولویت بندی کرده و به عنوان مثال فروش آجیل نسبت به صوتی و تصویری در اولویت باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار