بانک آراء قضایی در دادگستری استان یزد تشکیل می‌شود/ جذب ۱۳۵ نیروی جدید در دادگستری استان یزد

معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد گفت: به منظور بهره گیری علمی و ثبت آراء قضایی شاخص و اثرگذار، بانک آراء قضایی در دادگستری استان یزد تشکیل می‌شود.

بانک آراء قضایی در دادگستری استان یزد تشکیل می‌گردد/جذب ۱۳۵ نیروی جدید در دادگستری استان یزدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حسین دهقانی معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد  در نشست شورای معاونین دادگستری استان یزد با اشاره به ثبت یک هزار و ۵۰۰ رأی در بانک آراء ، گفت: این اقدام یکی از فعالیت‌های ماندگار دستگاه قضایی استان در سنوات اخیر خواهد بود.

او با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته نسبت به جمع آوری تجربیات ارزشمند نیروی انسانی در طول سال‌های خدمت به عنوان سرمایه‌های عظیم، غفلت صورت گرفته است، افزود: حداقل کار در این حوزه، تشکیل بانک و جمع آوری آراء بوده تا هم در دوره‌های کار آموزی مورد استفاده قرار گیرد و هم آیندگان از آن استفاده و در مورد عملکرد این دوره قضاوت کنند.

معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد از برگزاری جشنواره آراء پس از چند سال تعطیلی خبر داد و گفت: این جشنواره علیرغم زمان کم در آخرین مرحله داوری قرار دارد و به زودی نتایج آن اطلاع رسانی و آراء برتر معرفی می‌گردند.

او از نشست نقد رأی به عنوان دیگر برنامه این معاونت در سال جاری اشاره کرد و افزود: این طرح با قوت شروع و با جدیت در حال انجام است و در یک همکاری نزدیک با مراکز علمی و محیط‌های دانشگاهی به یکی از کرسی‌های آزاد اندیشی تبدیل شده است.

دهقانی از تشکیل اتاق‌های فکر جهت پیگیری علمی مسائل مربوط به کارکنان را از دیگر برنامه هاب مؤثر معاونت منابع انسانی یاد کرد و گفت: با حضور ۲۰ نفر از کارمندان اداری در اتاق فکر، مسائل مربوط به امور اداری در صف و ستاد، طرح ریزی و ایده‌های حاصل در اختیار این معاونت قرار می‌گیرد تا پس از بررسی‌های مدیریتی، اجرایی شود.

او افزود: در بخش قضات هم تشکیل اتاق‌های فکر جهت انجام کار علمی در دستور کار این معاونت قرار داشت که به دلیل مسائل پیش آمده در ماه پایانی سال در کشور به تعویق افتاده است.

دهقانی تهیه کارنامه قضایی را از دیگر برنامه‌های مورد اهتمام در معاونت منابع انسانی دادگستری برشمرد و تصریح کرد: علیرغم تمام سختی‌ها کارنامه قضایی با جدیت پیگیری شد تا شناسنامه دقیقی از ابعاد مختلف شغلی، زوایای گوناگون اخلاقی و سایر ملاک‌های کاربردی از کارکنان قضایی جمع آوری شود تا در تصمیم گیری‌های آینده به عنوان منبعی مستند مورد استفاده قرا گیرد.

او افزود: بسترسازی و کادرسازی منطبق با آیین نامه ابلاغی مرکز، از دیگر برنامه‌های این معاونت است اگرچه قبل از آن هم اقداماتی در استان صورت گرفته بود.

معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد از تشکیل اتاق پژوهش در این معاونت خبر داد و گفت: الکترونیکی کردن همه امور مربوط به نیروی انسانی از اولویت برنامه‌های سال آتی است که ثمره آن ایجاد شفافیت در حوزه منابع انسانی خواهد بود.

او به شروع به کار ۱۳۵ نیروی استخدام جدید در دادگستری استان اشاره کرد و بیان داشت: با شروع به کار نیرو‌های جدید، چرخش نیروی انسانی در سه بخش دادسرا به دادگاه، از دادگاه‌های بدوی به تجدید نظر شروع شد که درآینده اثرات عمیق این رویکرد در ایجاد انگیزه و افزایش بازده نیروی انسانی در سازمان مشاهده خواهد شد.

دهقانی بر به روز بودن کارکنان در حوزه‌های مرتبط کاری و ضرورت غنای علمی در رسته شغلی تأکید کرد و گفت: در این راستا جلسات آموزشی متعددی در طول سال برگزار گردید و جهت بهره مندی بیشتر کارکنان فایل جلسات آموزشی آماده سازی و در دسترس مجموعه قرار می‌گیرد.

او مسئله ارزشیابی را از امور مهم و تأثیر گذار در ارتقاء کارکنان دانست و اظهار داشت: انتظار است این ارزشیابی‌ها مستند و منطبق بر واقعیت تکمیل گردد چراکه این موضوع در ارتقاء کارکنان و تصمیم گیری‌های مدیریتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دهقانی گفت: در راستای رصد نیروی انسانی در شهرستان‌ها جلسات مشترکی با برخی از رؤسای حوزه‌های قضایی برگزار و مشکلات هر شهرستان به صورت دقیق بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.

او با تقدیر از روحیه اعتماد به مدیران جوان پس از تغییرات مدریتی در دادگستری استان گفت: قطعاً این اعتماد و تجربیات کسب شده در آینده سرمایه‌ای برای استان خواهد بود.

دهقانی با اشاره به تغییرات مدیریتی و شروع فعالیت از نیمه دوم سال جاری گفت: در این مدت کوتاه طرح ارزشیابی علمی قضات انجام و جمع بندی‌ها صورت گرفت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.