جلوگیری از ورود افراد به باغ رضوان اصفهان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت:در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کروناروزهای ۲۹ اسفند سال جاری و روز یکم فروردین ماه سال ۹۹ ورودی‌های آرامستان باغ رضوان مسدود و از حضور زائران خودداری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمدرضا مرادی مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه همه ساله در روز پایانی سال و روز اول سال جدید جمعیت زیادی برای زیارت اهل قبور در آرامستان باغ رضوان حضور می‌یابند و با شرایط فعلی باعث شیوع ویروس کرونا می‌شود بر اساس تصمیم مسئولان بالادستی از حضور افراد جلوگیری می‌شود.

اوافزود: به متولیان آرامستان‌های محلی شهر نیز اعلام شده تا از حضور شهروندان خودداری کنند، انتظار می‌رود شهروندان برای حفظ سلامتی خود و پیشگیری از شیوع بیماری همکاری لازم را داشته باشند و زیارت اهل قبور را در فرصت‌های بعدی و پس از سپری شدن شرایط ایجاد شده، انجام دهند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه پذیرش، دفن و خاک‌سپاری متوفی در آرامستان باغ رضوان تعطیل نشده و صرفاً با مراکز درمانی هماهنگی لازم انجام شده تا در صورت امکان متوفی را در سردخانه‌ها نگهداری و روز‌های بعد از این ایام انتقال دهند تا از تجمع افراد خودداری شود، تصریح کرد: چنانچه متوفی به باغ رضوان اعزام شد، اکیپ تغسیل، تکفین و تدفین در آرامستان باغ رضوان حضور دارند، اما تنها اقوام درجه یک متوفیان اجازه ورود به آرامستان را خواهند داشت تا پیگیری امور متوفی شوند.

او گفت: از شهروندان انتظار می‌رود همکاری لازم را با کارکنان آرامستان باغ رضوان در جهت حفظ سلامت خود داشته باشند و از مراجعه به این مکان خودداری کنند.

مرادی با بیان اینکه تمامی متوفیان پس از ورود به آرامستان باغ رضوان برای رعایت احتیاط بیشتر ضدعفونی می‌شوند، اظهار کرد: عملیات ضدعفونی خودرو‌های حمل متوفی به محض تحویل دادن متوفیان انجام و خودرو‌هایی که متوفی را تا مزار مشایعت می‌کند، گندزدایی و ضدعفونی می‌شود.

او با تاکید بر اینکه تمام اصول شرعی و بهداشتی در آرامستان باغ رضوان رعایت می‌شود، اظهار کرد: دفن اجساد کرونایی در اصفهان بر اساس موازین شرعی انجام می‌شود، البته قطعه مجزایی برای این افراد در آرامستان اصفهان در نظر گرفته نشده است و خانواده متوفیان می‌توانند پیکر متوفی را در هر قطعه و ردیف مورد نظر به خاک بسپارند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: به دلیل رعایت موازین بهداشتی و بر اساس دستورالعمل باید در عمق دو متری به خاک سپرده شوند.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.