تحصیل یک هزار دانش با نیاز ویژه ذهنی در کردستان

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از تحصیل یک هزار دانش آموزبا نیاز ویژه ذهنی در مدارس استثنایی استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به مناسبت روز جهانی سندروم داون گفت: در سال تحصیلی جاری ۳۴۹ دانش آموز دختر و ۶۵۱ دانش آموز پسر با نیاز ویژه ذهنی درپایه‌های مختلف تحصیلی در مدارس ومراکز آموزشی، پرورشی وتوانبخشی با نیاز ویژه استان در حال تحصیل می‌باشند.

او با بیان اینکه یکی از انواع کم توانی ذهنی که از دوران جنینی آغاز می‌شود سندروم داون است که به دلیل تغییر در کروموزوم‌ها به وجود می‌آید، افزود: از هر یک و نیم میلیون نوزاد به دنیا آمده ۲ درصد مبتلا به سندروم داون هستند که با فرهنگ سازی، انجام آزمایشات تشخیص قبل از تولد و بهره گیری از دستاورد‌های علمی می‌توان تا حدقابل توجه‌ای این آمار را کاهش داد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: این سندروم یک بیماری ژنتیکی است که به دلیل تغییر کامل یا نسبی در کروموزوم ۲۱ به وجود می‌آید، برای آن درمان خاصی وجود ندارد و مادام العمری است که کل زندگی فرد مبتلا و اطرافیان وی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رنجبر افزود: مراقبت‌های اولیه و آموزش‌های مشخص، خصوصا در اوایل زندگی می‌تواند تفاوت زیادی در مهارت‌ها و نحوه زندگی این کودکان ایجاد کند و به آنان کمک کند که زندگی کامل و معنی دارتری داشته باشد.

او در ادامه به افراد موفق مبتلا به سندروم داون مانند "سباستین اوربانسکی" در زمینه تئاتر و دوبله، "مادلین استوارت" در زمینه تبلیغات، "ادوارد باردبانل" به عنوان یک کمدین، " کریس بورک"، بازیگر و جان کرنین به عنوان یک فرد موفق در زمینه تجارت اشاره کرد وا فزود: به والدین توصیه می‌شود که از پنهان کردن این کودکان بپرهیزند و به آن‌ها کمک کنند تا آموزش دیده و در زندگی موفق شوند چرا که این موفقیت بدون کمک والدین و باور آن‌ها به توانایی فرزندانشان امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.