مایکروسافت از سامانه زنده آمار مبتلایان به کرونا رونمایی کرد

شرکت مایکروسافت با قرار دادن آمار و ارقام زنده بر روی یک نقشه آنلاین، کاربران را در جریان شیوع ویروس کرونا قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع روزافزون ویروس کرونا در سراسر دنیا، شرکت مایکروسافت راه ساده‌ای برای نمایش آمار مبتلایان به این ویروس در هر کشور به کاربرانش ارائه می‌دهد. این قابلیت از طریق سیستم مرورگر مایکروسافت یعنی موتور جست‌وجوی بینگ قابل استفاده و رؤیت است.

جزئیات اقدام شرکت مایکروسافت برای اطلاع‌رسانی درباره کرونا

مایکروسافت برنامه و سرویس جدیدی برای نمایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا را برای کاربران فعال ساخته است که بسیار به نسخه گوگل مپ شباهت دارد با این تفاوت که این سرویس تنها بر روی پرونده‌ها و موارد ویروس کرونا نظارت دارد و تمرکز را بر روی این مسائل قرار داده است. این نقشه، مناطقی را که آلوده به ویروس کرونا هستند با قرارگیری یک دایره مشخص و با تغییر اندازه هر دایره، میزان درگیری کشور با بیماری کرونا را نشان می‌دهد.

در قسمت چپ صفحه، جزئیات و آمار این پرونده‌ها با دسته‌بندی منظم مشخص شده است. در این دسته‌بندی‌ها کشور‌های مختلف قرار دارند و کاربران می‌توانند با انتخاب هر کشور، از تعداد مبتلایان، فوت‌شدگان و بهبودیافتگان مطلع شوند. هنگام تنظیم این متن، آمار ارائه‌شده از  ۲۱۸۵۸۵ فرد مبتلا، ۱۲۳۹۲۸ فرد بستری شده، ۸۵۷۱۴ شخص بهبود یافته و ۸۹۴۳ قربانی حکایت داشت.

نقشه نشان دهنده آمار ویروس کرونا توسط مایکروسافت ساخته شد

گفتنی است؛ کاربران قادرند با انتخاب هر کشور از جزئیات کشور مورد نظر مطلع شوند. این برنامه در کنار آمار و ارقام، اخبار مرتبط با هر کشور را نیز در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. داده‌هایی که شرکت مایکروسافت از آن‌ها استفاده می‌کند از سازمان جهانی امنیت سلامت و سازمان‌هایی مانند CDC و ECDC دریافت می‌شود. مدیرعامل بینگ در صحبت‌هایی اظهار داشت «بسیاری از کارمندان شرکت مایکروسافت بر روی این نقشه فعالیت داشتند تا برترین نوع اطلاعات را به بهترین نحو در اختیار کاربران قرار دهند.

کاربران می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی Bing.com/covid از آخرین اطلاعات مربوط به ویروس کرونا مطلع شوند.


بیشتر بخوانید: عنوان بازسازی شده Comand & Conquer به زودی در دسترس قرار می‌گیرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
از مسئولین درخواست می کنیم که جلوی فعالیت شرکت های خصوصی را بگیرند
در این شرایط فعالیت شرکت های راهسازی چه مفهومی داره
آخرین اخبار