تردد در جاده‌های کردستان ۴۲ درصد کاهش یافت

تردد در جاده‌های این استان در ۲۸ اسفند به نسبت مدت مشابه سال گذشته از کاهش ۴۲ درصدی برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دانش زندی رییس مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: طبق پایش دوربین‌های نظارتی این اداره کل در ۵۸ محور اصلی و فرعی استان در تاریخ ۲۸ اسفند سال جاری ۱۵۷ هزار و ۹۹۱ مورد تردد در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

او این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از کاهش ۴۲ درصدی برخوردار شده است اضافه کرد: در هر ساعت روز گذشته به صورت متوسط ۱۱۴ مورد تردد در جاده‌های استان رخ داده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در ۲۸ فروردین وسایل نقلیه سنگین ۱۷ درصد از کل تردد‌های استان را تشکیل می‌‍دهد و محور سنندج – موچش با ۱۳ هزار و ۸۴۹ مورد تردد پر ترددترین محل استان بوده است.

او با بیان اینکه طبق معمومل طرح نوروزی راهداری از ۲۵ اسفند آغاز شده است افزود: در این مدت در مجموع ۶۷۷ هزار و ۶۷۷ مورد تردد در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

زندی گفت: مهمترین علت کاهش تردد در جاده‌های استان در نوروز امسال به دلیل لغو سفر‌های نوروزی به منظور جلوگیری از گسترش شیوع وروس کرونا و پیوستن بسیاری از مردم به پویش در خانه بمانیم است

او یادآور شد: سازمان حمل و نقل جاده‌های استان دارای سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مختلف است که شامل شماره گویا ۱۴۱، تارنمای www.۱۴۱.ir، شماره پیامکلی ۱۰۰۰۱۴۱سامانه اعلام مسافت شهر‌ها و محدویت‌های ترافیکی و هواشناسی جاده‌ای است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.