شهردار منطقه ۵ تهران خبر داد؛

افتتاح مرکز تخصصی بیماری‌های حاد ریوی در منطقه ۵ تهران

حیدری از افتتاح مرکز تخصصی بیماری‌های حاد ریوی در منطقه ۵ تهران با هدف غربالگری بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون حیدری شهردار منطقه ۵ تهران در آئین افتتاح کلینیک تخصصی بیماری‌های ریوی در منطقه ۵ (جنب بیمارستان سینا) گفت: به دلیل همه گیری ویروس کرونا و موضوع ملی بودن آن ما در شهرداری منطقه اقدام‌های گسترده‌ای انجام دادیم تا بتوانیم سختی این بیماری را برای مردم کم کنیم.

شهردار منطقه ۵ تهران افزود؛ یکی از اقدام‌ها بحث غربالگری بیماران‌ مبتلا به کرونا بود که حتی خود آن‌ها نیز اطلاعی از بیماری خود ندارند و با پیشنهاد بیمارستان ابن سینا تصمیم بر آن شد تا در کنار این بیمارستان، مرکز درمانی مخصوص غربالگری بیماری کرونا احداث شود.

حیدری ادامه داد: انتظار این است نگاهی که برای خدمت رسانی به شهروندان از سوی شهرداری منطقه ۵ بوده، خدمات رسانی به شهروندان از سوی کادر درمانی به شکل مطلوبی انجام شود.

او بیان کرد: با توجه به اینکه میدان صادقیه به عنوان یکی از مراکز آلوده شناخته شده است، امیدواریم احداث این مرکز بتواند آرامش را به ساکنان این محله بازگرداند.

شهردار منطقه ۵ تهران در پاسخ به این سوال که آیا خدمت رسانی این مرکز به شهروندان رایگان است یا خیر، تصریح کرد: در حوزه ارائه خدمات تلاش کردیم که این مرکز با کمترین هزینه خدمات غربالگری بیماری کرونا را ارائه کند و انتظار ما این است که بخش خصوصی نیز برای کاهش هزینه‌ها و ارائه خدمات مطلوب ورود کند، زیرا حضور بخش خصوصی می‌تواند به دولت کمک باشد و باری از دوش آن بردارد.

حیدری با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی در ارائه خدمات پزشکی بهره برد، گفت: اعتقاد من این است که این ویروس می‌تواند تحولی در نظام سلامت ما ایجاد کند و دولت نیز در مسیر سلامت شهروندان از کمک بخش خصوصی نیز بهره ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار