موج دوم بارشی اواخر فردا آغاز می‌شود

هواشناسی استان بوشهر از آغاز موج دوم بارش‌ها از اواخر فردا (جمعه) در سواحل استان خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه هواشناسی نشان می‌دهد که فعالیت موج اول سامانه بارشی تا ظهر امروز (پنجشنبه) به پایان رسیده و انتظار است بعد از ظهر امروز تا عصر جمعه ضمن کاهش ابر، شرایط جوی و دریایی به نسبت آرامی در استان برقرار باشد.

زهرا راستگو افزود: پیش بینی می‌شود از اواخر جمعه فعالیت موج دوم بارش این سامانه بارشی در سواحل استان آغاز شود و سپس شنبه و یکشنبه ضمن تشدید و تقویت بارندگی‌ها، بارش‌ها به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد به نسبت شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای در استان ادامه یابد.

او ادامه داد: در همین مدت احتمال بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست. ضمن اینکه روز‌های شنبه تا دوشنبه، سواحل استان و خلیج فارس به تناوب مواج خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان بیان کرد: آسمان نیمه ابری در برخی نقاط همراه با بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق، از بعد از ظهر امروز به تدریج کاهش ابر و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

راستگو گفت: جهت وزش باد متغیر به تدریج شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ و در سواحل و روی دریا گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج: ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

او افزود: امروز جم با ۱۵ درجه سانتیگراد کمترین دما را در استان داشته و عسلویه با  ۳۲ درجه سانتیگراد گرمترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۰:۰۳ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۴۵، جزر دوم ۰۹:۵۴ و مد دوم دریا ساعت ۱۶:۴۹ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.