پاسخ به سوالات شما؛

ویروس کرونا؛ آیا محصولات خریداری شده از سوپرمارکت نیاز به ضد عفونی دارند؟

همزمان با شیوع کرونا و برای احتیاط بیشتر در صورت خرید محصولات از فروشگاه‌ها ضد عفونی کردن آن‌ها را فراموش نکنیم.

مسعود ضیایی استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: محصولاتی که شهروندان ما خریداری می کنند اگر داخل بسته بندی باشند، به ضدعفونی نیاز ندارد؛ اما اگر محصولاتی خریداری کردید که داخل بسته بندی قرار ندارند به دلیل احتمال تماس فرد آلوده با این مواد باید کار ضدعفونی حتماً صورت بگیرد.

او بیان کرد: هر محصولی که شما از سوپرمارکت‌ها خریداری می‌کنید در صورتی که بسته بندی شده و تعداد بالا هستند ضدعفونی کردن بسته کفایت می کند، اما در صورتی که محصولات خود را به صورت تک خریداری می کنید هر محصول باید جداگانه ضدعفونی شود.

همچنین توصیه می‌شود پلاستیک‌هایی که محصولات خریداری شده در آن‌ها قرار دارند، برای احتیاط و مراقبت بیشتر قبل از ورود به منزل برای آن‌ها را جدا کنیم و در سطل زباله درب دار بیندازیم.

از دیگر توصیه‌های مربوط به خرید محصولات این است که بعد از بازگشت، بلافاصله دستان خود را بشویید، زیرا لمس اشیا آلوده شده به ویروس کوئید۱۹ ممکن است باعث سرایت بیماری به داخل بدن شود.

همچنین اگر تماسی بین دست با چشم، دهان و بینی ایجاد شود، ممکن است باعث انتقال غیر مستقیم ویروس شود و از آنجا که زمان زنده ماندن ویروس کوئید ۱۹ متفاوت است بنابراین به ضدعفونی وسایل توجه ویژه داشته باشید.

از آن جا که این ویروس از طریق سطوح منتقل می‌شود، قرار گرفتن در محیط‌های شلوغ یا دست زدن به سطوحی که در مکان‌های عمومی قرار گرفته، خطرناک و ممکن است باعث ابتلای ما به ویروس کرونا شود؛ بنابراین می‌توان یکی از راه‌های کاهش حضور در اماکن و فروشگاه‌های عمومی، خرید و پرداخت آنلاین را به شمارآورد؛ اما در صورت استفاده از این روش باید توجه داشت که برای انجام این کار، محصولات خریداری شده را هنگام تحویل از پیک، ضدعفونی کنیم و پلاستیک آن‌ها را جدا و داخل سطل زباله دردار بیندازیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ، سوپرمارکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
ممنون
آخرین اخبار