کشف ماسک و دستکش در صدر تخلفات صنفی خوزستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان عمده تخلفات صنفی در استان را کشف ماسک و دستکش عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیر حسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: عمده تخلفات در بازرسی‌هایی که در خصوص ویروس کرونا در استان کشف می‌شود، مربوط به ماسک و دستکش است.

او افزود: مواد شوینده به وفور در بازار و فروشگاه‌ها وجود دارد و در این بخش با کمترین تخلفات صنفی مواجه هستیم.

نظری با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در استان بیش از ۴ هزار بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز عرضه لوازم بهداشتی انجام گرفته، اظهار داشت: بیش از ۴۰ پرونده تخلف به دلیل گرانفروشی یا احتکار کالا‌های بهداشتی تشکیل شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: گشت‌های مشترک بازرسی با همکاری معاونت غذا و داروی اهواز و اداره کل تعزیرات حکومتی استان در ۲ نوبت صبح و عصر در حال انجام است.

رئیس سازمان صمت خوزستان بیان داشت: ۱۰ تیم بازرسی به صورت روزانه در حال رصد بازار استان برای جلوگیری از هرگونه تخلف صنفی در بحث کالا‌های بهداشتی هستند.

او با اشاره به اینکه بازرسی‌ها تا زمان عادی شدن شرایط ادامه دارد افزود: با توجه به حکم قوه قضائیه با افراد محتکر کالا‌های بهداشتی به شدت برخورد می‌شود و اقدام آن‌ها تحت عنوان اقدام مجرمانه موردرسیدگی قضایی قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: گزارش‌های مردمی در شناسایی اصناف متخلف بسیار کمک کرده است و از مردم تقاضا داریم در صورت هر گونه تخلف صنفی با استفاده از تلفن ۱۲۴ و یا سامانه " آپ" به سازمان صمت استان اطلاع دهند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در استان و افزایش تقاضا برای استفاده از کالا‌های بهداشتی زمینه برای فعالیت افراد سودجو فراهم شده است که در چند روز اخیر مراکز و انبار‌های زیادی از احتکار کالا‌های بهداشتی در استان شناسایی شده است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکنون ۳۵۹ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۴۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.