امام جمعه تربت جام:

مسئولان خط مقدم کرونا، امید بخشی و آگاهی را به جامعه تزریق کنند

امام جمعه تربت جام گفت: مسئولان خط مقدم مبارزه با کرونا، امید، آگاهی و آرامش را به جامعه ترزیق کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام معتمدی فر امام جمعه تربت جام در جلسه ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا این شهرستان،با قدردانی از تلاش‌های مسئولان خط مقدم در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: مسئولان خط مقدم مجموعه فعالیت‌های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را به مردم اطلاع رسانی و امید، آگاهی و آرامش  را به جامعه ترزیق کند.


او ادامه داد: دشمن ازهر چیزی برای حمله به دین و باور‌ها استفاده کرده وما را مورد هجمه قرار داده است ونباید ساکت باشیم بایستی دستورات و توان مندی‌های جامعه اسلامی در ارتباط با مسائل علمی بهداشتی را به رخ بکشیم.

امام جمعه تربت جام گفت: برای ریشه کنی و مبارزه با ویروس کرونا باید پیامبر وار به سراغ بیماران برویم، دورترین روستا‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد و کمک‌های بهداشتی و غذایی به صورت عادلانه توزیع شود.

حجت الاسلام معتمدی فر افزود: کار‌های جهادی که توسط خیرین و گرو‌های جهادی و بسیجی انجام می‌گیرد، بایستی با نظارت و تقسیم کار در ستاد پیشگیر‌ی و مقابله با کرونا برنامه ریزی شود و در ارتباط با تولید ماسک باید عرضه و تقاضا مدیریت شود.

او با تسلیت به خانواده‌هایی که در این راستا عزیزانشان را از دست داده اند با درخواست صبر، بردباری و شکیبایی از درگاه ایزد منان برای خانواده‌های آنان، ادامه داد: مسئولان ستاد مقابله با ویروس کرونا برای بیمارانی که بخاطر ویروس دعوت حق را لبیک می‌گویند بایستی حداقل واجبات شرعی غسل، کفن، نماز و دفن را انجام دهند.

امام جمعه تربت جام خطاب به افرادی که احساس می‌کند مبتلا به کرونا شدند، گفت: مبتلایان به ویروس کرونا شرعا ضامن جان خود و دیگران هستند و نباید با جان مردم بازی کنند، بایستی پیگیر بیماری خود باشند و به مراکز درمانی برای مداوا مراجعه کنند؛ مسئولان تکلیف دارند با شدت برخورد کنند که بیماری شوخی بردار نیست.

حجت الاسلام معتمدی فر با اشاره به طرح معیشتی دولت برای نیازمندان، گفت: طرح معیشتی دولت از ما سلب مسئولیت نمی‌کند، کارگر روزمزد و دست فروش الان که کارش تعطیل شده و درخانه هست اگر کرونا او را نکشد گرسنگی او را می‌کشد.

انتهای پیام//س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.