نوروزی: امسال از لحاظ ورزش، پیشرفت خوبی داشتم/ بزرگترین هدفم کسب سهمیه المپیک است

ملی پوش قایقرانی کشورمان گفت: سال ۹۸ از لحاظ ورزشی برایم خوب بود و امیدوارم در سال جدید سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنم.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، زینب نوروزی در سال ۱۳۷۸ در زنجان به دنیا آمد و از سال ۱۳۹۴ وارد تیم ملی قایقرانی شد. او پیش از قایقرانی دونده بود و با توجه به علاقه خاصی که به این رشته و مهسا جاور قهرمان قایقرانی و درخشش او در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو داشت وارد این رشته ورزشی شد. او اکنون زیر نظر سولماز عباسی سرمربی تیم ملی روئینگ برای مسابقات کسب سهمیه المپیک تمرین می‌کند. گفت و گوی نوروزی باشگاه خبرنگاران با زینب نوروزی را در ادامه می‌خوانید.

زمان تحویل سال دوست دارید کنار چه کسانی باشید و آرزوتون در آن لحظه چیست؟

دوست دارم در کنار خانواده ام باشم چهار سال می‌شود که سال تحویل را در اردو بوده ام. امسال نیز در اردو هستم و کنار خانواده ام نیستم. در آن لحظه اول برای گرفتن سهمیه المپیک دعا می‌کنم و همچنین برای سلامتی خانواده ام و آرزوی موفقیت برای همه ورزشکاران کشورم که در مسابقات شرکت می‌کنند.

بهترین جایی که دوست دارید تعطیلات نوروز بروید کجاست؟

دوست دارم امسال به شیراز سفر کنم، چون شیراز را خیلی دوست دارم.

بهترین خریدتان در شب عید و خوشمزه‌ترین غذا در شب عید؟

خرید‌های سفره هفت سین برایم خیلی جذاب است و خوشمزه‌ترین غذا برای من قرمه سبزی است.

بهترین سین هفت سین، قشنگ‌ترین رسم نوروز، خوشمزه‌ترین تنقلات نوروز از نظر شما؟

بهترین سین هفت سین از نظر من سماغ است، قشنگترین رسم نوروز دورهمی ها، عید دیدنی‌ها و صمیمیت‌هایی که بین خانواده‌ها است زیباست، خوشمزه‌ترین تنقلات آجیل هست و  پسته و فندق را دوست دارم.

چه حسی نسبت به سال موش دارید؟

از موش که می‌ترسم، ولی ان شالله به خوبی بگذرد.

نمره‌ای که به خودتان در سال ۹۸ می‌دهید و بهترین و غم انگیزترین اتفاق این سال برای شما چیست؟

در سال ۹۸ به خودم نمره ۱۵ می‌دهم، چون بعضی از کارهایم را در سال ۹۸ نتوانستم به انجام برسانم البته در برخی کارهایم نیز موفق شدم که به خودم در این مورد نمره ۲۰ می‌دهم. بهترین اتفاق سال ۹۸ برایم کسب دو مدال برنز آسیایی بزرگسالان که در کره برگزار شد، بود. غم انگیزترین اتفاق سال ۹۸ برایم این بود که دو بار در تمرین‌ها آسیب دیدم.

بزرگ‌ترین هدفی که در سال ۹۹ دنبال می‌کنید چیست؟

کسب سهمیه المپیک.

اگر به شما بگویند سال ۹۹ آخرین سال عمرتان است چه کار می‌کنید و از چه کسی حلالیت می‌گیرید؟

بالاخره مرگ اتفاقی است که هر لحظه امکانش است دوست دارم از کسانی که در حقشان بدی کردم و ازمن ناراحت هستند حلالیت بطلبم وهمیشه دوست دارم همه را از خودم راضی نگه دارم مخصوصا خانواده ام. از پدر و مادرم بیشتر حلالیت می‌طلبم.

سیزده به در را چگونه می‌گذرانید؟

سیزده بدر را در اردوتیم ملی هستم مانند سال‌های گذشته مربی تیم برای ما کباب و تدارکات می‌چیند و در ورزشگاه کنار دوستان سیزدهمان را به در می‌کنیم چهار سال است که سیزده بدر را این گونه گذرانده ام.

به نظرتان در چه زمینه‌هایی پیشرفت یا پسرفت داشته اید؟

امسال از بُعد ورزشی خیلی سال خوبی بود خداراشکر خیلی پیشرفت داشتم.

در تعطیلات نوروز مطالعه می‌کنید و اگر این کار را انجام بدهید چه کتابی می‌خوانید؟

چون اردو‌های تیم ملی قایقرانی خیلی بلند مدت است و ۱۲ ماه سال را در اردو هستم هر روز را مطالعه می‌کنم و این کار هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ فکری کمک زیادی به من می‌کند. بیشتر کتاب‌های انگیزشی و رمان می‌خوانم.

بهترین سریالی که تاکنون در ایام نوروز دیده‌ای چیست؟

سریال پایتخت.

پیام نوروزی شما برای مردم؟

امیدوارم که همه هموطنانم سال خوبی را پیش رو داشته باشند.

قشنگ‌ترین رسم مردم در نوروز چیست؟

ما زنجانی‌ها مهمان نواز‌های خیلی خوبی هستیم نه فقط ایام نوروز بلکه همیشه مهمان نواز هستیم.

نظرت درباره شعار هر سال و آیا این شعار عملی می‌شود یا خیر؟

امیدوارم عملی بشود، ما ایرانی هستیم و بهتر است از کالای ایرانی استفاده کنیم. کالای ایرانی هم کیفیت خوبی دارد و تولیدات کشور خودمان است با حمایت از تولید داخل به چرخه اقتصاد کمک می‌کنیم من هم تا جایی که امکان داشته باشد از پوشاک ایرانی استفاده می‌کنم.

باتوجه به بیماری کرونا اگر جایی مهمونی بری میتونی از آجیل خوردن صرف نظر کنی؟

بهتر است که با توجه به ویروسی که در کشورمان شیوع پیدا کرده تا جایی که امکانش است رفت و آمد زیاد نکنیم و اگر به مهمانی رفتیم مراعات کنیم واز روبوسی کردن و دست دادن و خوردن آجیل پرهیز کنیم.

یک تعریف از فصل بهار؟

من فصل بهار را خیلی دوست دارم و از گرما بیشتر از سرما خوشم می‌آید.

عید نوروز در یک جمله؟

عید نوروز صمیمیت دوستان و رفت و آمدی که در خانواده‌ها است را تعریف می‌کنم.

با کسی قهری؟

نمی‌توانم با کسی قهر باشم اگر هم قهر کنم سریع سعی می‌کنم آشتی کنم دوست ندارم کسی را از خودم ناراحت کنم و با کسی قهر نیستم.

نظرتان در مورد رشته های والیبال و فوتبال چیست؟

به والیبال علاقه دارم. در مورد رشته فوتبال از نظر من بیشتر سرمایه‌ها برای فوتبال است انتظار دارم مسئولان به رشته‌های پرمدالی مثل قایقرانی نگاه ویژه داشته باشند. ما دوازده ماه سال را در اردو هستیم و بسیار تلاش می‌کنیم تا برای کشورمان افتخار آفرین باشیم انتظار دارم مسئولان با توجه به کسب نتایج به رشته‌های ورزشی توجه و بودجه اختصاص دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار