ابتلای ۶۸۴ نفر به کرونا در آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تاکنون نتیجه آزمایش ۶۸۴ نفر مشکوک به کرونا در استان مثبت قطعی اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، دکتر محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگوی خبری شبکه سهند افزود: متاسفانه تاکنون ابتلای ۶۸۴ نفر به کرونا در آذربایجان‌شرقی از این تعداد ۶۵ نفر جان باخته اند.

او ادامه داد: هم اکنون ۵۸۲ نفر در ۲۴ بیمارستان دانشگاهی و غیردانشگاهی استان بستری هستند.

صومی با بیان اینکه به نسبت جمعیت، شهرستان‌های سراب، شبستر، میانه، اهر، اسکو، تبریز، ورزقان و آذرشهر بیشترین تعداد مبتلایان و تکثیر کرونا را در آذربایجان شرقی دارند گفت: همه شهرستان‌های استان و روستا‌ها گرفتار این ویروس هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: بار‌ها در ستاد مقابله با کرونا پیشنهاد قرنطینه را دادیم، اما پذیرفته نشد؛ نظام سلامت ما تاب‌آوری ندارد و با این روند رو به رشد این تاب‌آوری از بین خواهد رفت.

او با اشاره بر اینکه ۲۳ نفر از کادر درمانی آذربایجان شرقی مبتلا به کرونا هستند افزود: تا به امروز ۳۷۵ نفر مداوا شده‌اند که ۱۰ نفر جز همکاران ما هستند؛ به عبارتی ۵۵ درصد از مبتلایان بهبود یافته‌اند و ۴۵ درصد بستری شدگان هنوز در حال دریافت درمان هستند.

صومی گفت: در مقایسه با هفته قبلی با رشد ۵۰ درصدی در ابتلا به کرونا مواجه هستیم و از خداوند می‌خواهیم تا آمار بیشتر از این بالا نرود، اما با این روال و بیرون رفتن مردم از خانه در هفته جاری آمار بیشتر هم می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: بیرون بودن مردم و ترافیک ایجاد شده نشان دهنده این است که آن‌ها اصلا به حرف‌های ما توجهی نمی‌کنند و عوارض آن را در هفته‌های جاری خواهیم دید.

صومی خطاب به مردم گفت: سال به پایان رسید، اما اگر واقعا می‌خواهیم ۹۹ سال خوبی باشد باید با ماندن در خانه به خود، دیگران و جامعه پزشکی رحم کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.