بالاخره کرونا جشنواره فیلم کن را هم عقب انداخت

مسئولان برگزاری جشنواره کن امیدوارند بتوانند این رویداد را که به دلیل شیوع کرونا لغو شد، در تاریخ دیگری برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هالیوود ریپورتر، ویروس کرونا باعث شد جشنواره فیلم کن، رویدادی که قرار بود در ماه می‌ برگزار شود، لغو شود.

مسئولان معتبر‌ترین جشنواره فیلم در جهان به صورت رسمی اعلام کردند که دوره ۲۰۲۰ جشنواره فیلم کن آن طور که برنامه ریزی شده بود، به دلیل ترس‌های ناشی از ابتلا و همه گیر شدن ویروس کرونا در اروپا برگزار نخواهد شد.

حساب رسمی این جشنواره در توئیتر اعلام کرد که به دلیل بحران سلامتی که در فرانسه و بین الملل در حال گسترش است، جشنواره فیلم کن در زمانی که برنامه ریزی شده بود (۱۲ تا ۲۳ می) برگزار نخواهد شد.

برگزارکنندگان این جشنواره هنوز امیدوار هستند که این رویداد را در تاریخ دیگری از سال ۲۰۲۰ برگزار کنند.  آن‌ها می‌گویند که شرایط فرانسه و بین الملل را از نظر سلامت مورد کنترل و بررسی قرار می‌دهند تا بتوانند جشنواره را در تاریخ دیگری برگزار کنند. آن‌ها در حال رایزنی با دولت فرانسه و شهرداری کن و همه کسانی هستند که در برگزاری این رویداد دست دارند.

فرانسه یکی از کشور‌هایی است که از زمان شیوع کرونا به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و تا کنون بیش از ۹ هزار مورد تایید شده و بیش از ۲۴۰ مورد مرگ و میر بر اثر این ویروس داشته است.

اسپایک لی رئیس هیئت داوران جشنواره کن نیز حمایت خود را از این تصمیم اعلام کرده و می گوید: من با تمام وجود با لغو این جشنواره موافقم. دنیا هر روز در حال تغییر است. مردم در حال مردن هستند و رئیس جمهور فرانسه  چندین بار گفته است که ما در جنگ هستیم. رویداد های زیادی عقب افتاده است.

او همچنین در پایان صحبت هایش به انتقاد از دونالد ترامپ و صحبت هایش در مورد ویروس کرونا پرداخت و گفت: ترامپ باید از گفتن کلمه «ویروس چینی» دست بردارد؛ ترامپ لطفا این موضوع را تمام کن. تو با این حرف آسیایی آمریکایی ها به خطر می اندازی. این حرف ها  هیچ مسئله ای را حل نمی کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.