غفلت عجیب مسئولان و حضور مسافران در کرمان/جنوب کشور در جاده کرونا

طبق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا از حضور مسافران به کرمان باید جلوگیری شود و مسافران به شهر‌های خود برگردانده شوند اما متاسفانه شاهد حضور مسافران نوروزی در استان هستیم.

 

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، در استان کرمان طبق آخرین آماری که رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان روز گذشته اعلام کرد ۱۴۱ مورد مثبت ویروس کرونا ثبت شده و ۱۴ نفر نیز فوت کرده‌اند.

این در حالیست که ظرفیت بیمارستان افضلی پور کرمان برای پذیرش بیماران ۳۰۰ نفر است و مردم کرمان سعی داشتند با قرنطینه خانگی در ایام نوروز زنجیره انسانی شیوع را پاره کنند بسیاری از مردم نزدیک به یک ماه در خانه‌ها خود مانده‌اند و در انتظار هستند که نتیجه این محدودیت را ببینند و روند رشد بیماری در کرمان کاهش یابد.

جالب اینجاست که در کمال تعجب از روز گذشته شهروندان کرمانی شاهد حضور مسافران از شهر‌های مختلف در شهر کرمان هستند.

کرمانی‌ها از حضور مسافران شوک زده شده‌اند

کرمانی‌ها در حالی شوک زده پلاک‌های ماشین‌های استانی مختلف کشور را در خیابان‌ها می‌بینند که قرار بود کرمان جزو ۱۳ استانی باشد که حضور مسافر در آن ممنوع باشد و بار‌ها مسئولان استان کرمان و به ویژه استاندار کرمان در جلسات مختلف اعلام کرده بودند از حضور مسافران در مبادی ورودی استان جلوگیری و به شهر‌های خود باز میگردانند.

متأسفانه اکثر پلاک‌های غیر بومی موجود در استان نیز از استان‌هایی مانند تهران، اصفهان و شهر‌های درگیر با بیماری هستند و به این ترتیب بیم آن می‌رود که طی روز‌های آینده استان کرمان که توانسته بود خود را تا حدودی از جمع استان‌های با شیوع بالا دور نگه دارد با اپیدمی و شیوع بیماری مواجه شود و وضعیت شهر‌هایی مانند ساری، رشت و گرگان در کرمان نیز تکرار شود.

از حضور مسافران به کرمان جلوگیری شود

در همین خصوص با ثمره مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهارداشت: حضور مسافران در کرمان نگران کننده است و از مردم می‌خواهیم در خانه‌های خود بمانند و حضور در جمع حتی جمع‌های خانوادگی خودداری کنند.

باثمره افزود: ظرفیت پذیرش کادر درمانی در استان کرمان محدود است و ظرفیت موجود تنها پاسخگوی مردم کرمان است این در حالیست که مسافران امکان ناقل بودن دارند و می‌توانند موجب شیوع بیماری در استان شوند.

تمام تلاش خود را برای کنترل ورودی و غربالگری مسافران گذاشته‌ایم،ضمن اینکه همان طور که قبلاً اعلام شده پذیرش مسافر در اقامتگاه‌های کرمان ممنوع است و از مردم نیز خواسته شده از کرایه منازل به مسافران جدا خودداری کنند

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در خصوص ممنوعیت ورود مسافر به استان کرمان خواستار جلوگیری از ورود مسافران استان‌های با شیوع بالای کرونا به شهر کرمان شد و تاکید کرد: در صورت عدم جلوگیری از حضور مسافران کادر درمانی استان نیز در معرض خطر قرار می‌گیرند و مشکلات افزایش می‌یابد.

او از مردم کرمان خواست به هیچ عنوان دید و بازدید عید را انجام ندهند و تدابیر ایمنی و بهداشتی را جدا رعایت کنند.

جلوی خروج مسافران در استان‌های مبدا باید گرفته شود

تقی زاده، رئیس روابط عمومی استانداری کرمان و مشاور استاندار کرمان نیز در خصوص ورود مسافران به شهر کرمان گفت: باید جلوی خروج مسافران از شهر‌های مبدا گرفته شود، چون شهر‌هایی مانند کرمان از یک محدودیت زیر ساختی درمانی مواجه هستند.

تقی زاده تصریح کرد : تمام تلاش خود را برای کنترل ورودی و غربالگری مسافران گذاشته‌ایم ضمن اینکه همان طور که قبلاً اعلام شده پذیرش مسافر در اقامتگاه‌های کرمان ممنوع است و از مردم نیز خواسته شده از کرایه منازل به مسافران جدا خودداری کنند.

مردم در خانه‌ها بمانند و به سفر نروند

او بیان کرد: باز هم از مردم می‌خواهیم در خانه‌ها بمانند، چون امن‌ترین مکان در شرایط فعلی برای مردم خانه است.

رئیس روابط عمومی استانداری کرمان افزود : تمامی اماکن تاریخی و گردشگری کرمان تعطیل است و به مسافران هیچ خدماتی داده نمی‌شود و از مردم می‌خواهیم از انجام هر گونه مسافرت جدا خودداری کنند.

در حالی بار‌ها از سوی مسئولان از مردم استان‌های مختلف خواسته شده که در خانه‌ها بمانند و به سفر نروند که نگرانی روز افزون در شهر کرمان در خصوص ورود خودرو‌های غیر بومی افزایش یافته است و ساکنان استان کرمان از مسئولان می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن از ورود مسافران نوروزی به شهر کرمان جلوگیری کنند.

این در حالیست که علیرغم مصوبات ستاد مبارزه با کرونا این روز‌ها شاهد فعالیت اصناف در شهر کرمان هستیم این در حالیس ت که قرار بود فقط ۱۲ صنف تا اطلاع ثانوی به فعالیت خود ادامه دهند، اما متأسفانه نظارت در این خصوص نیز مطلوب نیست و شاهد فعالیت اصناف در استان کرمان هستیم.

برخی از اصناف در مقابل تذکر دستگاه‌های نظارتی با استفاده از ترفند‌هایی مانند بستن ظاهری درب مغازه، خاموش کردن چراغ‌ها و… همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، شماره تلفن‌های اعلامی از سوی ۱۱۱، ۱۲۴ و ۱۹۰ نیز با شلوغی قابل توجه مواجه هستند . متأسفانه با وجود پیگیری های زیاد برای تعطیلی برخی از این اصناف از طریق این سامانه‌ها، اما اقدام مؤثری انجام نشده است.

مسافران به استانی مبدا باز گردند

تلاش برای مصاحبه با مسئولان اصناف نیز بی نتیجه مانده است، هر چند برخی از اصناف این قانون را رعایت می‌کنند، اما بسیاری دیگر از اصناف کسب درآمد را به سلامت عمومی ترجیح دادند.

نکته نگران کننده این است که مسافران ورودی به شهر کرمان نیز بعضاً با حضور در این مغازه‌ها وارد چرخه خرید و فروش کالا‌های مختلف شدند.

مردم کرمان مشخصاً از مسئولان استان و شهر کرمان می‌خواهند در اسرع جلوی حضور مسافران را به کرمان بگیرند تا زمینه برای شیوع بیشتر بیماری در استان مهیا نشود.
منبع: مهر
انتهای پیام / ش ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
به چه زبونی بگیم نیاید
آخرین اخبار