نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان:

ظرفیت‌های موجود در استان گیلان توانایی مقابله با بحران جدید را ندارد/ با تمام هشدارها سفرها ادامه دارد

محمد حسین قربانی گفت: ظرفیت‌های موجود در استان گیلان نمی‌تواند پاسخگوی بحران جدیدی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین قربانی نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان مشارکت بسیار خوب جمعیت خیران برای رفع کمبود بیمارستان‌های گیلان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: دولت یکسری اعتبارات به دانشگاه علوم پزشکی گیلان اختصاص داده است که قصد داریم آن را به صورت عادلانه برای تجهیز بیمارستان‌های سراسر استان تقسیم کنیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه در چند روز گذشته و پس از پیگیری‌های فراوان در سطح ملی امکانات قابل توجهی به گیلان اختصاص پیدا کرده است عنوان کرد: علاوه بر این‌ها توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های جامعه خیران نیز برای حل مشکلات و نیازمندی‌های بیمارستان‌های دولتی گیلان قدم برداریم.

قربانی در خانه ماندن را بهترین راه برای شکست ویروس کرونا و قطع چرخه انتقال آن ارزیابی کرد و با اشاره به اینکه خانواده‌ها در ایام نوروز نباید به گیلان سفر کنند تصریح کرد: در حال حاضر با تمام هشدارها، دغدغه‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها جهت کاهش تردد‌ها در درون شهر‌ها و خودداری از سفر رفت و آمد‌ها افزایش پیدا کرده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کاهش حجم مسافرات‌های نوروزی را طبق اطلاعات و گزارشات واصله از پلیس راه استان گیلان مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: حتی اگر درصد بالایی از مردم و شهروندان رعایت کرده و از تردد در اماکن عمومی و سفر خودداری کنند باز هم از عده‌ای که به توصیه‌ها بی‌توجه‌اند آسیب می‌بینند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی افزایش تعداد مسافران نوروزی را دردی جانکاه برای جامعه پزشکی استان گیلان تلقی کرد و اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان گیلان روز‌ها است که درگیر مبارزه با بحران کرونا و درمان بیماران است از طرفی امکانات و تجهیزات موجود در استان نیز جوابگوی مسافران ورودی نیست.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان پروتکل سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با ویروس کرونا را برشمرد و در تشریح آن افزود: در مرحله نخست باید امر جداسازی فرد بیمار از سایر افراد سالم در دستور کار قرار گیرد که طرح غربالگری ما در همین راستا انجام شده و مرحله دوم هم قطع چرخه شیوع ویروس مدنظر است.

قربانی مؤلفه اصلی و لازمه قطع چرخه انتقال ویروس کرونا را در خانه ماندن و پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیر اضطراری اعلام کرد و با بیان اینکه این امر حیاتی تنها با مشارکت مردم محقق می‌شود گفت: بنده به شدت نگران حجم عظیم رفت و آمد‌های مردم هستم از طرفی بحث ورود مسافران هم به مشکلات موجود اضافه کرده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جامعه بهداشت و درمان ما با خستگی مفرط و کمبود امکانات، تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی مواجه است خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات و معضلات یاد شده در همین جا باید بگویم که ظرفیت‌های موجود در استان گیلان نمی‌تواند پاسخگوی بحران جدیدی باشد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.