کرونا لوگوی گوگل را تغییر داد

گوگل با انتشار تصویری آموزشی از نحوه صحیح شستن دست‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا لوگوی خود را تغییر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا در بیش از ۱۵۰ کشور، «مرکز جهانی کنترل و پیشگیری از بیماری» اعلام کرد بهترین کاری که هر شخص می‌تواند برای جلوگیری از شیوع این ویروس انجام دهد شستن صحیح دست‌هاست. زمان شست‌وشوی دست نیز می‌بایست بیست ثانیه به طول بیانجامد. به همین دلیل از صبح امروز گوگل با تغییر لوگوی خود و انتشار تصویری آموزشی، کاربران را به شستن صحیح دست‎ها ترغیب کرد.

تغییر لوگوی گوگل و پیشینه شست‌وشوی دست

مراحل ابتدایی شست‌وشوی دست ابتدا در سال ۱۸۴۷ توسط پزشکی به نام ایگناز اسملویز آلمانی بررسی شد. وی دانشمند و فیزیکدان آلمانی بود که حالا تصویر نقاشی شده او توسط شرکت گوگل مورد استفاده قرار گرفته است. گوگل با استفاده از طراحی‌های جدید در عین حال که راه صحیح شستن دست‌ها را به کاربران یاد‌آوری می‌کند سالگرد کشف مهم ایگناز را نیز تبریک گفته است.

ایگناز اسملویز ۱۷۳ سال پیش توانست به ارتباط وجود جرم بر روی دست پزشکان و مرگ بسیاری از مادران پی ببرد و شستن صحیح دست‌ها را برای آن پیشنهاد داد. وی متوجه شد بیماری تب بچه‌داری که در آن زمان مادرانی که تازه صاحب فرزند شده بودند را مبتلا می‌کرد و جان آن‌ها را می‌گرفت ناشی از دست به دست شدن وسایل بین پزشکان در زمان زایمان بود.

گوگل لوگوی خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییر داد

او ابتدا با بررسی یک کلینیک که در آن دانشجویان آموزش می‌دیدند متوجه شد که میزان تلفات در آن نسبت به دیگر مراکز درمانی که  پزشکان  مجرب‌تر و تمیزتری دارند، دو الی سه برابر بیشتر است. در نتیجه به اهمیت شست‌وشوی دست‌ها پی برد و آن را به اطلاع جهانیان رساند.


بیشتر بخوانید: مایکروسافت از سامانه زنده آمار مبتلایان به کرونا رونمایی کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وطنم
۱۲:۴۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
لوگوی گوگل برای آنهایی که از اینترنت بی فیلتر بهره میبرند تغییر کرده ولی برای ما مردم عادی (اینترنت فیلتردار) همون لوگوی گوگل سال 1998 هه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
البته این دانشمند بزرگ به خاطر این نظریه
دیوانه اعلام شد و در تیمارستان کشته شد.
آخرین اخبار