تلاش دانشمندان روس برای ساخت واکسن کرونا

نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد در حال حاضر دانشمندان روس شش واکسن که طی مدت کوتاه دو ماه و با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی بیولوژیکی به آن دست یافته‌اند را آزمایش می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، «میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد دانشمندان این کشور در حال حاضر شش واکسن را برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا مورد آزمایش قرار می‌دهند که امید می‌رود این واکسن‌ها اثر بخش باشند.

میشوستین در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با ویروس کرونا در روسیه گفت: مهمترین هدف ما جلوگیری از شیوع این ویروس و کنترل شرایط است که این موضوع فقط محدود به ممنوعیت سفر‌ها نیست بلکه شامل تولید واکسن نیز می‌شود.

نخست‌وزیر روسیه افزود: در حال حاضر دانشمندان ما شش واکسن که طی مدت کوتاه دو ماه و با استفاده از به روزترین تکنولوژی بیولوژیکی به آن دست یافته‌اند را آزمایش می‌کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم این واکسن‌ها اثربخش بوده و بتوان از آن‌ها در مقابله با شیوع کرونا استفاده کرد.

ویروس کرونا با نام علمی (کووید-۱۹) که اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت و تا به امروز اکثر کشورهای جهان را درگیر کرده؛ تاکنون ۲۴۵۹۱۶ نفر را آلوده کرده است. از این میان ۸۸۴۶۵ نفر بهبود یافته‌اند، اما متاسفانه حدود ده هزار نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
باریکلا چه زود
آخرین اخبار