گفتگوی وزرای خارجه چین، کره‌جنوبی و ژاپن درباره کرونا از طریق ویدئو کنفرانس

وزرای خارجه چین، کره‌جنوبی و ژاپن امروز به بحث و تبادل نظر درباره راه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس نیوز، وزرای خارجه چین، کره جنوبی و ژاپن امروز جمعه از طریق ویدئو کنفرانس به بحث و تبادل نظر درباره همکاری در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا پرداختند.

وزرای خارجه سه کشور جنوب شرق آسیا درباره افزایش شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ که از دیگر کشور‌ها به چین، کره جنوبی و ژاپن وارد می‌شوند ابراز نگرانی کردند.

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد در این گفتگو بر حمایت از ژاپن برای برگزاری بازی‌های المپیک تاکید شد. در این ویدئو کنفرانس طرفین به تبادل اطلاعات در خصوص همه‌گیری بیماری کرونا پرداختند. همچنین وزیر خارجه کره جنوبی بعد از این گفتگو اعلام کرد لازم است که سه کشور برای مهار شیوع این ویروس با هم همکاری کند.

کره جنوبی از جمله چهار کشور با بالاترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا است. ژاپن نیز با وجود آمار پایین مبتلایان به کرونا در مقایسه با کره جنوبی، با توجه به در پیش داشتن المپیک تابستانی ۲۰۲۰ نگرانی‌های بسیاری در خصوص این همه گیری دارد. بنابر اعلام خبرگزاری ان اچ کی، ۹۶۳ مورد ابتلا به کرونا در ژاپن شناسایی شده که ۳۳ تن از آن‌ها بر اثر این بیماری جان باختند.

دولت ژاپن اعلام کرد بررسی ابتلا به کرونا برای تمامی مسافران از کشور‌های اروپایی و طرح قرنطینه دو هفته‌ای اجباری برای آن‌ها را اجرا می‌کند.

ویروس کرونا با نام علمی (کووید-۱۹) که اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت و تا به امروز اکثر کشورهای جهان را درگیر کرده؛ تاکنون ۲۴۵۹۱۶ نفر را آلوده کرده است. از این میان ۸۸۴۶۵ نفر بهبود یافته‌اند، اما متاسفانه حدود ده هزار نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار