فرمانده نیروی زمینی ارتش در قم:

ارتش معابر بیش از ۲۶۰ شهر را ضدعفونی می کند

امیر سرتیپ حیدری گفت:ضدعفونی بیش از ۲۶۰ شهر کشور به‌صورت مستمر و در بازه زمانی مشخص در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،امیر سرتیپ کیومرث حیدری،فرمانده نیروی زمینی ارتش روز جمعه در حاشیه بازدید از مراحل کار و اقدام‌های یگان‌های نزاجا در مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان قم در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری رزمایش لبیک یا امام خامنه‌ای از سوی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این رزمایش بزرگ، لبیک به فرمان فرمانده معظم کل قوا به‌عنوان پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در گستره کشور است.

او افزود: در این رزمایش پنج اقدام مشخص را پیش‌بینی کرده‌ایم که امروز سومین اقدام را در قم به‌عنوان یکی از استان‌های هدف، مورد کنترل و نظارت قرار می‌دهیم و همین کنترل توسط همه رده‌های فرماندهی در کل کشور صورت می‌گیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، با اشاره به برگزاری رزمایش لبیک یا امام خامنه‌ای گفت: یکی از کار‌ها در این رزمایش، ضدعفونی کردن معابر عمومی در شهر‌های هدف است که در بیش از ۲۶۰ شهر کشور این کار به‌صورت مستمر و در بازه زمانی مشخص در حال انجام است.

حیدری ادامه داد: عمده‌ترین کاری که پیش‌بینی کرده‌ایم؛ در گلوگاه‌های ورودی شهر‌های هدف، مورد تقاضا و مهم است که استقرار یافته‌ایم و تمام  مسافرانی که از این گلوگاه‌ها عبور می‌کنند، خودرو‌های آن‌ها را ضدعفونی می‌کنیم.

او اضافه کرد: همچنین سرنشینان خودرو‌ها مورد پایش و غربالگری قرار می‌گیرند و پست‌های امداد پزشکی در تمام این گلوگاه‌ها مستقر است که اگر کسی تشخیص داده شد که باید به نخستین مرکز پزشکی منتقل شود، در همان‌جا، تصمیم مقتضی برای وی گرفته می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: اقدام بعدی، گسترش مکان‌های سیار پایش و تشخیص است که در کل کشور تاکنون توانسته‌ایم، بیش از ۳۰۰ پایگاه سیار را ایجاد کنیم که نسبت به تشخیص و پایش این ویروس اقدام نمایند تا از گسترش شیوع ویروس مذکور جلوگیری شود.

او بیان کرد: اقدام دیگری که پیگیر هستیم، ایجاد مرکز‌های نقاهتگاهی است تا امروز در این زمینه نیز موفق بوده‌ایم که ان‌شاءالله خبر آن، در بخش‌های بعدی رزمایش از سوی فرماندهان به عرض ملت بزرگوار ایران می‌رسد.

حیدری گفت: در گلوگاه‌های اصلی کنترل ورود به شهر‌های هدف، مهم و مورد تقاضا که قم و رشت جزو شهر‌های هدف بوده‌اند، از ابتدا مستقر شده‌ایم و در ادامه چند استان دیگر بنا بر تقاضای استانداران و ستاد بحران این استان‌ها به همین شکل مستقر شده‌ایم.

او افزود: استان‌های مورد تقاضا شامل اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، خوزستان و فارس می‌شود که در مدخل ورودی این استان‌ها، ایستگاه‌های تشخیص و پایش به‌صورت پست‌های کنترلی ایجاد کرده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: همچنین بالگرد‌های امدادی هوا نیروز در تمام استان‌های کشور مشغول سرویس‌دهی هستند.

حیدری با بیان اینکه ارتش در کنار مردم بزرگوار و قهرمان کشور قرار دارد، تاکید کرد: تا ریشه کن‌کردن ویروس منحوس کرونا در کنار مردم حضور داریم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.