کارگروه‌های تخصصی رفع استرس ناشی از کووید-۱۹ تشکیل شد

مسئول کمیته بحران کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چهار کارگروه تخصصی رفع استرس و اضطراب در زمینه کرونا در این دانشگاه تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،الهام طاهری مسئول کمیته بحران کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چهار کارگروه تخصصی رفع استرس و اضطراب در زمینه کرونا در این دانشگاه تشکیل شده و مشاوره آنلاین شبانه روزی از جمله فعالیت‌های برخی از این کارگروه‌هاست.


او ادامه داد: در کارگروه روانپزشکی مشاوره‌های آنلاین از طریق سایت دانشگاه انجام می‌شود و ۲۰ متخصص روانپزشک و روانشناس با ۱۲ خط به‌صورت شبانه‌روزی خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به شهروندان ارائه می‌دهند.

مسئول کمیته بحران کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چهار کارگروه تخصصی برای رفع استرس و اضطراب کرونا در این دانشگاه فعال شده که این کارگروه‌ها شامل آموزش عمومی، پژوهش، تدوین و اجرای دستورالعمل‌های درمانی و اجرای مشاوره‌های آنلاین و غیرحضوری است و هر کارگروه یک تیم علمی و تخصصی دارد و مشکل افراد را به شکل اصولی و تخصصی برطرف می‌کند.

طاهری با بیان اینکه در ارتباط با ویروس کرونا به جز مشکلات جسمی شاهد مشکلات روحی هم هستیم که ممکن است پیامد‌های نامطلوب داشته باشد، افزود: پیشگیری از ویروس کووید-۱۹ باید جدی گرفته شود، اما نباید با ایجاد ترس در خود از پیش بازنده شویم، چون چنین تفکری کار درمان را بسیار سخت می‌کند.

او ادامه داد: تاکنون در بیمارستان ابن سینا موردی که مشکل روحی و روانی کرونایی داشته بستری نشده است، اما مراجعات بسیار بوده است.

عضو هیات علمی گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر نگاه غیر واقع بینانه در این زمینه داشته باشیم  دچار آسیب خواهیم شد و به‌جای داشتن یک زندگی آرام، باید مدام با اضطراب و استرس دست و پنجه نرم کنیم.

طاهری افزود: در سال‌های اخیر در نگرش مردم تغییرات خوبی ایجاد شده و شاهد نگاه درست آحاد جامعه به نقش روانپزشک و روانشناس هستیم و مشکلات گذشته و برخورد افراد با اطرافیان را کمتر شاهد بوده‌ایم که از نقش پررنگ رسانه‌ها در اصلاح تفکرات نادرست در این حوزه نباید غافل شویم.

او ادامه داد: می‌توانیم با همکاری جمعی در کوتاه‌ترین زمان بر کرونا غلبه کنیم و زمان پایان کرونا مبتنی بر رعایت مردم و عمل آنان به توصیه‌های پزشکان است، آمار‌ها در چین به شدت کاهش یافته و عمده دلیل آن همکاری مردم با پزشکان بوده و اگر ما هم اینگونه عمل کنیم ایران دومین کشور در این زمینه خواهد بود.

مسئول کمیته بحران کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اصحاب رسانه برای رفع دغدغه و اضطراب در جامعه نقشی کلیدی دارند و از مردم می‌خواهیم توصیه‌های پزشکان را که مکرر از سوی رسانه‌ها بیان می‌شود جدی بگیرند.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.