تاکید گوترش بر رفع تحریم های آمریکا علیه ملت ایران برای مقابله با کرونا در تماس با ظریف

دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگوی تلفنی با ظریف بر رفع تحریم های آمریکا علیه ملت ایران برای مقابله با کرونا تاکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،به دنبال رایزنی های محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در خصوص مقابله با شیوع کرونا در ایران و جهان و پیرو نامه چند روز گذشته وی به دبیرکل سازمان ملل متحد، دقایقی پیش ظریف در گفتگویی تلفنی با «آنتونیو گوترش٫ در خصوص آخرین تحولات مربوط به مبارزه ایران با کرونا و موانع پیش روی ملت ایران در این راه رایزنی و تبادل نظر کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این گفتگو ضمن ابراز همدردی و همبستگی با ملت ایران بر لزوم رفع تحریم های آمریکا علیه ملت ایران برای مبارزه با کرونا تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن قدردانی از مواضع اعلام شده و کمک نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد بر لزوم برچیده شدن تحریم های غیر انسانی، ظالمانه، غیر قانونی و یکجانبه آمریکا ضد مردم ایران تاکید کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد.

ظریف در پی شیوع کرونا رایزنی‌های تلفنی را با برخی همتایان خود صورت داد و از آنها خواست که با تحریم‌های آمریکا علیه ایران همراهی نکنند. وی پیش از این با وزرای خارجه فرانسه، اندونزی، سوئد، آفریقای جنوبی، قرقیزستان، انگلیس، روسیه، چین، صربستان، کرواسی، جمهوری آذربایجان، اتریش، نروژ، کنیا، نیجریه، بلغارستان و... و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار