حق شناس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جهش توليد بايد در نرخ رشد اقتصادى كشور نشان داده شود

استاندار گلستان گفت: براى تحقق شعار جهش تولید، باید اصلاح نظام بانكی، مالياتى و گمرگى صورت گيرد.

جهش توليد بايد خود را در نرخ رشد اقتصادى كشور نشان دهدهادى حق شناس استاندار گلستان در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی رهبر انقلاب مبنی بر «جهش تولید» گفت: جهش توليد به معنى افزايش توليد و رشد اقتصادی است، به این معنا كه توليد سال ٩٩ بيش از سال  ۹۸ باشد.

او ادامه داد: اگر سال ٩٧ و ٩٨ را بــر مبناى اقتصاد بدون نفت بررسى كنيم، می‌بینیم كه وضعيت اقتصادى كشور رشد منفی نداشته و البته موضوع عدم صادرات نفت هم تا حدودی رشد اقتصادى كشور را تحت تاثير قرار داده است.

استاندار گلستان گفت: جهت تحقق شعار امسال، بايد به سراغ بخش كشاورزى، صنعت، خدمات و ساختمان برويم؛ تمام اين بخش‌ها می‌توانند با زيرساخت‌هاى مطلوب به افزايش توليد برسند.

حق شناس افزود: در بخش كشاورزى كه ميزان بارندگى بيش از ميانگين بلندمدت است، می‌توانيم با دخالت تكنولوژى و استفاده از فناورى‌هايی روز به افزايش توليد برنج، گندم و ساير محصولات كشاورزى كمک كنيم.

او گفت: تمام اين موضوعات در بخش خدمات هم وجود دارد، اگر در بسته بندی كالا، انباردارى، شبكه حمل و نقل و توزيع از تجارب كشور، علم اقتصاد و مديريت استفاده كنيم، مى‌توانيم در بخش توليد موجب افزايش بهره ورى شويم.

استاندار گلستان تصريح كرد: جهش توليد بايد خود را در نرخ رشد اقتصادى كشور نشان دهد؛ لازم است كه براى تحقق اين جهش، إصلاح نظام بانكی، مالياتى و گمرگى صورت گيرد و همچنين معافيت‌های مالياتى به توليد كننده تعلق گيرد.

حق شناس در پايان گفت: جهت تحقق واقعى واژه "جهش توليد" لازم است كه اصلاح ساختارى و ميزان توليد مديريت شود و بخش سياسى، اجتماعى و فرهنگی هم در خدمت بخش توليد قرار گيرند و به اقتصاد يارانه دهند.

انتهاى پيام/

برچسب ها: جهش تولید ، عید نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
جهش تولید باید در کاهش هزینه ها نشان داده شود!!!
چرا بیمه ۲۵ درصد گران شده بعد توقع دارید ماشین ارزان شود!!!
آخرین اخبار