در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قرارگاه نوروزی به قرارگاه مدیریت بحران تبدیل شد

معاون راه‌های روستایی و فرعی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا که در کشور رخ داد و شرایط دیگر ایجاد شد قرارگاه نوروزی به قرارگاه مدیریت بحران تغییر پیدا کرد.

قرارگاه نوروزی به قرارگاه مدیریت بحران تبدیل شدرضا اکبری معاون راه‌های روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در هر سال متناسب با شرایطی که در آن بازه زمانی اتفاق می‌افتد که پیش بینی های لازم را انجام می دهد، گفت: متناسب با شرایطی که در شهرهای مختلف وجود دارد قرارگاه‌های مورد نظر ایجاد می‌شود و در این قرارگاه ها کارهای ویژه و خاص و همچنین فعالیت‌های که در طول سال رخ می دهد ایجاد می شود.

او توضیح داد: با توجه به اتفاقاتی که در طول زمستان داشتیم قرارگاه زمستانی ایجاد و از طریق این قرارگاه با بخش های مختلف ارتباط داشتیم و از نزدیک تمامی اتفاقات رخ داده در بخش‌های مختلف جاده‌ای را رصد کردیم.

اکبری با بیان اینکه قرارگاه زمستانی می توانست در سال جدید به قرارگاه نوروزی تغییر کند، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا که در کشور رخ داد و شرایط دیگر ایجاد شد قرارگاه نوروزی به قرارگاه مدیریت بحران تغییر پیدا کرد.

معاون راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد وقوع سیل شدید در کشور بودیم تعدادی از استان‌ها از جمله گلستان، خوزستان، لرستان را درگیر کرد، افزود: هنوز بعد از گذشت یک سال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بسیاری از پروژه‌های سیلی در کشور مشغول است.

او با اشاره به اینکه در زمستان سال گذشته هم سیل در جنوب کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان، ادامه داد: یک ماه پیش سیل در استان لرستان رخداد و باعث ایجاد خسارت های بسیار زیادی در این منطقه شد.

اکبری با بیان اینکه سازمان هواشناسی در فروردین و اردیبهشت ماه امسال احتمال وقوع سیل را کرده است افزود: در همین راستا وضعیت قرارگاه زمستانی را به وضعیت قرارگاه مدیریت بحران تغییر دادیم و در این برهه مأموریت‌های جدیدی را برای این قرارگاه تعریف کردیم.

اکبری توضیح داد: چهار مأموریت و از جمله ۳ مأموریت در حوزه های حمل و نقل جابجایی کالاهای اساسی ترانزیت در نظر گرفته شده است.

معاون راه های روستایی و فرعی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا یک موضوع آن مربوط به سیل است و این موضوع خود در ۴ بخش از جمله بازسازی ، مقابله، آماده سازی و پیش بینی در نظر گرفته شده است.

او یادآورشد: این اتفاقات به صورت روزانه است رصد می شود و با توجه به سیلی که هواشناسی پیش بینی کرده و اقدامات لازم در تمامی این قرارگاه ها انجام می‌شود.

معاون راه های روستایی و فرعی با اشاره به اینکه این قرارگاه در تمامی شهرهای کشور آماده شده است، گفت: ماشین‌آلات به تمامی محورها اعزام شده و در فروردین و اردیبهشت ماه هم با توجه به احتمال وقوع سیل و ویروس کرونا در تمامی محورها و بخش های مختلف نیروهای راهداری و ماشین آلات قرار دارد.

اکبری اظهار کرد: هم اکنون حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار نیروی راهدار و ۱۵۰۰ ماشین‌آلات در تمامی محورهای کشور مستقر شده و در صورتی که محوری در شرایط بحران قرار گیرد ماشین آلات به آن محور اعزام می‌شود.

معاون راهداری تاکید کرد: نمایندگان در شهرهای مختلف چنین قرارگاه مشابه ای را ایجاد کرده و به صورت کامل تمامی طرح ها رصد می شود‌.  اطلاع رسانی به مدیران کشور در سراسر کشور انجام می‌شود و اقدامات لازم در این حوزه در حال انجام شدن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار