در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دمای هوا ۴ تا ۸ درجه سردتر می‌شود / آسمان تهران ابری می شود

نقشینه گفت:طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در نیمه شرقی کشور ۴ تا ۸ درجه کاهش دما خواهیم داشت.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی و جنوبی کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می شود، ضمن آنکه در بخش هایی از شمال شرق و شرق بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی افزود: روز یکشنبه با تقویت سامانه بارشی، بارش اکثر مناطق کشور را فرا می گیرد.

نقشینه از استمرار فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق خبر داد و گفت: روز دوشنبه فعالیت سامانه بارشی، بارش در مرکز کشور، سواحل دریای خزر و نیمه شرقی تداوم دارد، ضمن آنکه روز سه شنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بخش هایی از شرق بارش پراکنده خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه سامانه بارشی از کشور خارج می شود، بیان کرد: بنابر نقشه های هواشناسی روز چهارشنبه اکثر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

به گفته وی، طی امروز و فردا در مناطق جنوب ایران، دامنه های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی ریزش تگرگ رخ می دهد و این شرایط روز دوشنبه در مرکز و شمال شرق دور از انتظار نیست.

به گفته نقشینه، روز یکشنبه دمای هوا در غرب سواحل دریای خزر، شمال غرب و نوار شمالی کشور ۳ تا ۵ درجه و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در نیمه شرقی کشور ۴ تا ۸ درجه کاهش دما خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی طی سه روز آینده خلیج فارس و غرب تنگه هرمز را مواج و متلاطم اعلام کرد.

 پیش بینی بارش باران همراه با رعد و برق در تهران

وی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: ازبعدازظهر امروز تا صبح دوشنبه در برخی ساعات بارش باران گاهی رعد و برق و تندباد موقتی و در ارتفاعات مه، بارش برف و باران، احتمال ریزش تگرگ همراه با کاهش دما وجود دارد.


نقشینه در پایان بیشینه دمای روزهای آتی را بین ۱۵ تا ۱۸ درجه سانتی گراد و کمینه دما ۵ تا ۷ درجه سانتی گراد اعلام کرد.
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار