راه اندازی کارگاه دوخت ماسک و گان در هلال احمر یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: یک کارگاه دوخت ماسک و گان به همت خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر، خانه فرهنگ صدوقی و کمیته بانوان شورای اسلامی شهر یزد راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: یک کارگاه دوخت ماسک به همت داوطلبین و خیرین هلال احمر در حال آماده سازی گان و ماسک برای عوامل درمانی استان در محل سالن هلال احمر استان  راه اندازی شد.

او افزود: این کارگاه به دنبال شیوع بیماری کرونا و نیاز به تامین پوشش‌های ایمنی کادر درمانی در محل سالن هلال احمر یزد دایر شده و قریب ۵۰ نفر به صورت دو شیفت در آن فعالیت و روزانه ۱۵۰۰ عدد ماسک و کلاه، ۴۰۰ عدد گان و ۲۰۰ عدد لباس ضد عفونی تولید می‌کنند.

حرازی زاده با بیان اینکه در این کارگاه ۲۵ چرخ در دو شیفت و بیش از ۲۵ عضو داوطلب در قالب تیم یاوران سلامت مشارکت، دارند، عنوان کرد: تولید این کارگاه پس از ارسال به مرکز پرتونگاری انرژی اتمی در شهرستان جهت ویروس‌کشی و ضدعفونی، در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یزد به ویژه بیمارستان شهید صدوقی یزد قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: ما خوشحالیم از بابت وجود این پشتوانه داوطلبی و خیری در استان و اعتماد و اقبالی که به هلال احمر استان بوده است.

حرازی زاده افزود : مواد اولیه و تجهیزات این کارگاه از طریق خیرین و مجمع خیرین استان تامین شده است و در اختیار کارگاه قرار گرفته است و تقاضامندیم از داوطلبان و خیرین استان که همیشه ما را همراهی نموده اند باز پیش قدم شده تا بتوانیم هم تعداد کارگاه را افزایش داده و هم تولیدات را بیشتر نماییم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: همچنین ۵ کارگاه داوطلب خانگی دیگر نیز به همت خانه هلال داوطلبان هلال احمر شهرستان یزد که روزانه ۱۵ نفر ۵۰۰ ماسک و ۶۰ گان را تولید که پس از استریل و ضدعفونی در اختیار مجمع خیرین سلامت استان و با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی در اختیار کادر درمانی و بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

او تاکید کرد: هلال احمر استان با همه امکانات در حالت آماده باش بوده و فعالیت‌های آموزشی و آگاه سازی به منظور قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا از هیچ تلاشی برای سلامت جامعه دریغ نکرده چرا که اگر بتوانیم این زنجیره انتقال این ویروس را از بین ببریم کار بسیار شایسته‌ای انجام داده ایم و این غیر ممکن نخواهد بود با همراهی و همدلی خیرین و داوطلبان و عموم مردم و انشالله بزودی با کمک هم و رعایت نکات بهداشتی این ویروس را شکست خواهیم داد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.