شهردار قم مطرح کرد:

تولید روزانه ۳۰ تن زباله عفونی در شهر قم /لزوم تهیه دستگاه‌ زباله‌سوز برای بیمارستان‌ها

سقائیان نژاد گفت:براساس قانون تولیدکننده‌ زباله‌های خاص باید خودش آن زباله را دفن کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد،شهردار قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به ضدعفونی معابر شهر قم اظهار کرد: برای پیشگیری از کرونا حدود چهار میلیون متر مربع از معابر شهر ضد عفونی شدند، این در حالی است که شهر قم ۱۰ میلیون متر مربع معابر اصلی دارد.

او ادامه داد: ارتش و سپاه ۶۳ خودرو برای ضدعفونی معابر شهر قم اختصاص دادند و بقیه دستگاه‌ها هم باید برای کمک به این کار خودرو‌هایی را اختصاص بدهند.

شهردار قم افزود: برای ضدعفونی معابر اصلی شهر قم، اولویت‌بندی صورت گرفته است و بعضی از این معابر هر شب ضدعفونی می‌شوند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به معضل زباله‌های بیمارستانی در شهر قم اظهار کرد: براساس قانون هر کسی که زباله خاص را تولید می‌کند، باید خودش آن زباله را دفن کند، اما این مسئله در خصوص زباله‌های بیمارستانی در شهر قم رعایت نشده و از گذشته در این زمینه اختلاف نظری بین شهرداری قم و دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

او ادامه داد: روزانه ۳۰ تن زباله عفونی و بیمارستانی در شهر قم تولید می‌شود که دفن این زباله‌ها نیاز به رعایت شرایط خاصی دارد.

شهردار قم تاکید کرد: از فرصت کنونی باید برای تهیه دستگاه‌های زباله سوز برای بیمارستان‌های شهر استفاده کرد، تهیه این دستگاه‌ها برای بیمارستان‌های قم نیاز به اعتباری حدود ۵۰ میلیارد تومان دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.