نظرآهاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توسعه دیپلماسی اقتصادی، موتور محرکه تحقق «جهش تولید»

مدیرکل دفتر آمریکای وزارت خارجه گفت: مسئولان اقتصادی وزارت خارجه در شرایط تحریم اقداماتی انجام دادند تا روابط تجاری با سایر کشورها را گسترش دهند.

جهش تولید جز اولویت‌های سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران استرضا نظرآهاری، مدیرکل دفتر آمریکای وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید» اظهار کرد: به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، «جهش تولید» جزو اولویت‌های سیاسی ایران قرار گرفته است.

او با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در یک سال گذشته گفت: همه مسئولان اقتصادی وزارت خارجه، اقدامات خود را به دیپلماسی اقتصادی اختصاص دادند تا در شرایط تحریم  روابط تجاری را با سایر کشور‌ها تنظیم کرده و تعاملات  خود را با آنها توسعه دهند.

نظرآهاری با بیان اینکه دستورالعمل سال جدید در وزارت امور خارجه تحقق «جهش تولید» است، تصریح کرد: وقتی در شرایط تحریم مشکل حادی از لحاظ  تأمین مایحتاج در کشور وجود ندارد، به این معناست که بخش‌های مختلف دولت تلاش خود را در جهت برآورده کردن نیازهای کشور داشته است.

مدیرکل دفتر آمریکای وزارت امور خارجه با بیان اینکه وزارت امور خارجه  به عنوان دستگاه دیپلماسی اقتصادی اقدامات و تلاش‌های  بسیاری در زمینه تأمین نیازهای کشور انجام داده است، گفت: دستور کار دولت در سال جدید رونق و جهش تولید است و در این مسیر بر تلاش‌ها اضافه خواهد شد.


بیشتر بخوانید: کمک به فعالان عرصه تولید راهکاری برای تحقق شعار سال


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار