بازگشت خط تولید ۴۱۷ واحد صنعتی راکد و نیمه تعطیل در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از بازگشت۴۱۷ واحد صنعتی راکد و یا نیمه تعطیل در سال گذشته به چرخه تولید استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به کارگروه‌های رفع موانع تولید و دستاورد‌های آن در سال گذشته گفت: به همت مسئولان مرتبط با حوزه تولید و توجه ویژه استانداربا برگزاری کارگروه‌های رفع موانع تولید به تولیدکنندگان بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان تسهیلات ویژه پرداخت شد.

او افزود: بازگشت بیش از ۴۱۷ واحد راکد و نیمه تعطیل گیلان به چرخه تولیداستان یکی از آثار مثبت برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید در استان است که به گواه آمار تأثیرگذاری بسیار چشمگیری داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان را براساس آخرین آمار اخذ شده از سامانه رفع موانع تولید در تعداد پرداختی‌های پارسال دارای رتبه کشوری عنوان کرد و گفت: واردات غیرضروری برخی از محصولات نظیر استثنائات تجاری، چون مناطق آزاد، کالای مسافری، کوله‌بری، ملوانی از جمله موانع عمده بخش تولید در وضعیت کنونی است.

فرهاد دلق پوش با بیان اینکه قدیمی بودن ماشین‌آلات برخی از صنایع را زمینه‌ساز کاهش بهره‌وری عوامل تولید و فرسایش در این حوزه است، گفت: بانکداری غیراصولی و بنگاه‌داری بانک‌ها، نقص کلی و جزئی در زنجیره تولید و کمبود مواد اولیه برای ازدیاد ارزش افزوده محصولات صنعتی از دیگر موانع بخش تولید در استان است.

انتهای پیام/عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.