آخرین اخبار از وضعیت استان‌های سیل زده/ آفرودسواران پای ثابت کمک رسانی ها/ توزیع اقلام زیستی و مواد غذایی در مناطق سیل‌زده کرمان

طی دو روز اخیر بارش باران و برف در برخی از استان های کشور موجب بروز سیل و خسارت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی  با ورود به سال ۹۹، سامانه جدید بارشی نیز وارد کشور خواهد شد که شاهد بارش باران در غرب و شمال‌ غرب کشور خواهیم بود، ضمن اینکه این سامانه بارشی بخش‌هایی از شمال‌شرق و شرق کشور را نیز بارانی خواهد کرد.

این سامانه بارشی روز شنبه دوم فروردین غرب و جنوب کشور را در بر گرفت و شمال شرق با بارش پراکنده همراه شد.

توزیع اقلام زیستی و مواد غذایی در مناطق سیل‌زده کرمان آغاز شد

رضا فلاح مدیرعامل هلال احمر کرمان با اشاره به آخرین جزئیات اقدامات انجام شده توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر استان کرمان در مناطق سیل‌زده استان اظهار داشت: اقلام کمکی به مردم این مناطق تحویل دهیاران شده است.

او با بیان اینکه توزیع اقلام کمکی به مردم مناطق سیل زده استان آغاز شده و در حال انجام است، گفت: با ۳۰ دستگاه خودرو در حال امدادرسانی به مردم این مناطق هستیم و نیروی انتظامی و آفرودسواران هم در امدادرسانی به مردم این مناطق با ما همکاری دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر در زهکلوت مستقر هستیم و توزیع اقلام امدادی، زیستی و معیشتی در این منطقه در حال انجام است، عنوان کرد: حدود هزار تا هزار و ۵۰۰ بسته مواد غذایی، پتو و چادر در این منطقه حال توزیع است.

او با بیان اینکه به جز رودبار جنوب در دیگر مناطق سیل زده استان هم امدادرسانی توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر انجام می‌شود، گفت: توزیع این اقدامات در دیگر مناطق سیل زده استان از جمله کهنوج، ریگان و قلعه گنج هم در حال انجام است.

فلاح با اشاره به توزیع چادر‌های امدادی در بین مردم آسیب‌دیده از سیلاب‌ها افزود: تا کنون ۳۶۰ تخته چار امدادی در مناطق سیل زده توزیع شده است.

او بیان کرد: درخواست امدادهوایی از هرمزگان شده و بالگرد نیروی انتظامی هم به کمک ما آمده است تا امدادرسانی به دامداران گرفتار در جازموریان انجام شود.

خسارت ۴۷۴ میلیارد ریالی از بارش بهاری در قیروکارزین

مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: به دنبال ناپایداری‌های جوی عصر سوم فروردین، بیش از ۲۰ درصد خسارت به قسمتی از بخش‌های باغی و زراعی قیروکارزین تحمیل شده است که آثار آن در تولید آتی این باغ‌ها و مزارع مشهود خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هشدار‌های جدی در خصوص پیش بینی وقوع سیل و تگرگ به بهره برداران داده شده بود، تصریح کرد: بیش از ۴۶۰۰ هکتار از مزارع گندم، جو، گوجه فرنگی و دیگر سبزی و صیفی‌ها دچار خسارت بیش از ۱۱۸ میلیارد ریالی شده اند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر سرزده از مناطق سیل زده کنگان بازدید کرد

محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه ۵ فروردین ۹۹) به صورت سرزده در مناطق سیل زده شهرستان کنگان حضور یافت و به همراه مدیر عامل هلال احمر استان بوشهر و فرماندار شهرستان کنگان آسیب‌های ناشی از سیل و عملکرد ایستگاه‌های کنترل تب سنجی این شهرستان را بررسی کرد.

خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به کشاورزی جنوب کرمان

سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده گفت: علیرغم پیش آگاهی و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته در خصوص بارندگی شدید و سیل، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی جنوب کرمان بر اورد شده است.

خسارت بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال به مزارع خنج

بستان اسلامی مدیر جهاد کشاورزی خنج اظهار کرد: در پی بارش شدید باران و تگرگ و وقوع طوفان و سیل عصر دیروز بیش از ۳۱۱میلیارد ریال به مزارع گندم وجو دیم و آبی کلزا و محصولات جالیزی خارج از فصل، شکوفه‌های مرکبات و گل آذین خوشه‌های درختان خرما و جاده بین‌ مزارع خسارت وارد شد.

مسدود شدن دو محور مواصلاتی در خراسان جنوبی

سرهنگ رضائی، رئیس پلیس راه استان گفت: براثر بارندگی‌های شبانه روز گذشته محور عشق آباد_ تپه طاق_ بردسکن به دلیل طغیان رودخانه و عبور سیلاب و محور روستایی شاهرخت_ بارنجگان و معصوم آباد زیرکوه به دلیل عبور سیلاب و تخریب بخشی از جاده براثر سیل تا اطلاع ثانوی مسدود است.

اعزام کاروان کمک های موکب مجتمع مس سرچشمه به سیل زدگان جنوب کرمان

محمدرضا رجب پور مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه گفت: بارش شدید باران شب گذشته و طغیان رودخانه‌های فصلی موجب آبگرفتگی و خسارت‌های زیادی به شهر‌های جنوبی استان از جمله رودبارجنوب، عنبرآباد و زهکلوت شد.

محمدرضا رجب پور افزود: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی صنایع مس ایران، ستاد بحران مجتمع مس سرچشمه اقلاماعزام کاروان کمک‌های موکب مجتمع مس سرچشمه به سیل زدگان جنوب امدادی شامل پتو، آب معدنی، کنسرو لوبیا و تن ماهی، بیسکویت و پلاستیک به این مناطق سیل زده اعزام کرد.

آبگرفتگی منازل در روستا‌های خارستان و لجونگ درح

تعدادی از منازل روستا‌های خارستان و لجونگ بخش درح براثر بارش‌های شدید روز گذشته دچار آبگرفتگی شده بود که با حضور به موقع تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر درح آب و گل و لای ورودی به منازل تخلیه شد.

آخرین اخبار از وضعیت استان‌های سیل زده/ حضور تیم‌های واکنش سریع در مناطق سیل زده/ مرگ ۲ نفر در سیل جنوب سیستان و بلوچستان

خسارت ۴۰۱میلیاردریالی به بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان

غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،گفت:بارندگی‌های روز‌های سوم وچهارم فروردین ماه و طغیان رودخانه‌ها در مناطق جنوبی استان بیش از ۴۰۱میلیارد و ۵۵۳میلیون ریال به بخش کشاورزی در شهرستان‌های قصرقند، سرباز، نیکشهر، خاش وفنوج خسارت وارد نمود.

۷ راه ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

سرهنگ یدالله ستوده فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،   اظهار داشت: هم‌اینک مسیرهای فنوج - بنت، کتیج - رمشک، کتیج - جلگه چاه هاشم، نیکشهر - قصرقند، دلگان - زهکلوت، ایرانشهر- بم و دلگان - ایرانشهر بازگشایی شده است.

او بیان کرد: مسیرهای زهکلوت- دلگان، فنوج - اسپکه، ایرانشهر - مهرستان و جلگه - بهشت آباد در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان بسته است.

۱۶۰ آسیب‌دیده سیل در سیستان و بلوچستان اسکان اضطراری داده شدند

رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: همزمان با بارندگی‌های رگباری در چند روز اخیر هفت روستای شهرستان‌های ذکر شده درگیر سیلاب شدند که با تلاش نیروهای هلال احمر ساکنان این مناطق اسکان اضطراری یافتند.

او ادامه داد: ۱۲ تیم متشکل از ۸۴ نفر از نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در این مدت به خدمات‌رسانی به هموطنان سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان پرداختند.

آخرین اخبار از وضعیت استان‌های سیل زده/ حضور تیم‌های واکنش سریع در مناطق سیل زده/ مرگ ۲ نفر در سیل جنوب سیستان و بلوچستان

نجات یک زن و شوهر در سیلاب بردسکن

 مصطفی پورعباس معاون جمعیت هلال احمر بردسکن گفت: در پی تماس مردمی با کشیک شعبه و مسئول امداد و نجات این شهرستان مبنی بر گیر افتادن ، یک تیم عملیاتی سیلاب به منطقه اعزام شد.
 
او ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از سرنشینان خودرو سابقه بیماری قلبی داشت، یک تیم عملیات جاده با خودرو آمبولانس نیز به عنوان پشتیبان به منطقه اعزام شد که خوشبختانه بعد از عبور از مسیر صعب العبور، عملیات بعد از یک ساعت با موفقیت به پایان رسید.

همت بسیجیان برای پاکسازی منازل روستاییان شهرستان کنگان از سیلاب

منازل روستاییان شهرستان کنگان که بر اثر سیلاب دچار آبگرفتگی شده بودند، به همت بسیجیان پاکسازی شد.

یکشنبه سوم فروردین بارش ۱۰۲ میلیمتر باران در مدت کوتاهی، باعث شد سیلاب در کنگان راه بیفتد و منازل برخی مردم دچار آبگرفتگی شود.

این سیلاب باعث جان باختن سه نفر، مصدومیت دو نفر، آبگرفتگی خیابان‌ها و منازل، بسته شدن جاده‌ها،و آسیب به تاسیسات زیربنایی و مبلمان شهری شد.

سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان جان ۲ نفر را گرفت

نادر ستوده رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اظهار داشت: روز گذشته سقوط یک دستگاه کامیون از پل در مسیر نیکشهر - ایرانشهر سبب مرگ راننده تریلی شد.

او افزود: همچنین یک مورد غرق شدگی در رودخانه‌های محلی در شهرستان سرباز در شبانه روز گذشته گزارش شد.

حضور تیم‌های واکنش سریع در مناطق سیل زده

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: بر اثر بارش شدید باران و سیل ناشی از آن تا صبح امروز (سه شنبه، ۵ فروردین) ساعت ۸:۳۰ در استان‌های هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، گیلان، خراسان جنوبی و رضوی، مازندران، سمنان و کرمان موجب مصدومیت ۲۱ نفر شد که ۱۶ نفر از آن‌ها به مراکز درمانی اعزام و ۵ نفر دیگر نیز در محل به صورت سرپایی درمان شدند.

سد پیشین شهرستان سرباز سرریز کرد

محمد دلمرادی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: سد پیشین شهرستان سرباز با حجم مخزن ١٧٥ میلیون مترمکعب سرریز شد.

او بیان کرد: ٢٣ میلیون مترمکعب آب در پی بارندگی‌ها و سیلاب‌های چند روز اخیر در پشت سد پیشین ذخیره شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: سد پیشین با ظرفیت ۱۷۵ میلیون متر مکعب آب با هدف جمع‌آوری آب باران‌های فصلی، جلوگیری از روان شدن سیلاب‌ها و کمک به احیا زمین‌های کشاورزی منطقه باهوکلات دشتیاری ساخته شده است.

بیشترین خسارات سیل جنوب را رودباری‌ها دیدند

مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،با اعلام اینکه در سیل دو روز گذشته جنوب استان کرمان، شهرستان رودبار بیشترین خسارات را از سیل دیده است، گفت:شهر زهکلوت از توابع شهرستان رودبار و مناطقی دیگر در جازموریان آسیب زیادی دیدند.

او افزود: شهرستان‌های رودبار، قلعه گنج، کهنوج و ریگان تحت تاثیر سیلاب قرار گرفتند و متحمل خسارت‌های زیادی شدند.

محور زابل- زاهدان بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: مسیر زابل - زاهدان محدوده سه‌راهی دشتک که بر اثر توفان شدید و گرد و خاک بسته شده بود با فروکش کردن باد بازگشایی شد.

او با بیان اینکه تمامی گشت‌های راهداری در مسیرهای مواصلاتی حضور دارند از مردم خواست تا پیش از ورود به جاده از طریق سامانه‌های تلفنی، اینترنتی و پیامکی ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها اطلاع یابند.

امداد رسانی به هزار و چهارصد خانوار سیل زده در جنوب کرمان

فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اعلام اینکه شهرستان‌های قلعه گنج، ریگان، رودبارجنوب و کهنوج درگیر سیل در روز‌های سوم و چهارم فروردین بودند، گفت: از همان ساعات اولیه صبح، ۲۹ تیم در قالب ۸۲ کادر و نجاتگر هلال احمر استان کرمان به مناطق سیل زده جنوب استان اعزام شد.

او افزود:در این حادثه  یک هزار و ۴۴۶ خانوار درگیر سیل بودند که امداد رسانی به آنها انجام شده است.

تردد روان در محوهای کوهستانی گلستان/لزوم به همراه داشتن زنجیرچرخ

بیگی، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: از روز گذشته ساعت ۴ صبح برف با شدت زیاد در درازنو، توسکستان، افراتخته، دهنه محمد آباد، اولنگ، دوزین، قلعه قاف و خوش ییلاق شروع به باریدن کرد.

او افزود: ۳۴۰ نیروی راهداری در قالب ۳۲ تیم از دوشب گذشته در جاده‌های استان مستقر شدند و مشغول به فعالیت هستند.

بیگی ادامه داد: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی همچنان بارش‌ها به شکل خفیف ادامه دارد و تا ظهر امروز در منطقه درازنو و توسکستان شاهد بارش برف خواهیم بود.

آخرین اخبار از وضعیت استان‌های سیل زده/ حضور تیم‌های واکنش سریع در مناطق سیل زده/ مرگ ۲ نفر در سیل جنوب سیستان و بلوچستان

مسدود بودن محور ریگان_ ایرانشهر تا اطلاع ثانوی/ مسیر جایگزین فهرج_ زاهدان است

سروان غضنفری پور جانشین پلیس راه ریگان _ایرانشهر امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مسیر ترانزیتی ریگان چابهار باعث تخریب چندین دهانه پل گردید که این امر مسدود شدن محور را در پی داشته است.

او در ادامه افزود: رانندگان مسیر ریگان _چابهار می‌توانند از مسیر جایگزین فهرج_ زاهدان تا اطلاع ثانوی تردد نمایند.

خسارت ۱۵ میلیارد تومانی سیل در قلعه گنج

محمد جعفر جهانگیری جانشین مدیریت بحران در قلعه گنج گفت: بارش شدید باران سبب ایجاد سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در قلعه گنج شد و ۱۵ میلیارد تومان خسارت به بار آورد.

او با بیان اینکه بارندگی‌ها در۲۴ ساعت گذشته خسارت مالی زیادی در بخش‌های کشاورزی، برق، راه، مسکن و ابفار بوجود آورد، افزود: خوشبختانه خسارت جانی در این منطقه نداشتیم.

جهانگیری با اشاره به ۳۷ روستا در شهرستان قلعه گنج درگیر سیل شده اند، بیان داشت: نیرو‌های امدادی شهرستان تاکنون در حوزه‌های مختلف در حال امداد رسانی هستند.

سیل خسارت زیادی به فاریاب وارد کرد

امین محمد حسنی دبیر ستاد بحران شهرستان فاریاب در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ گفت: راه ارتباطی بیش از ۳۰ روستا در فاریاب قطع و ۳۵۰ کیلومتر راه دسترسی روستایی خراب و ۲۰ کیلومتر شانه راه اصلی محور فاریاب به کهنوج تخریب شده است.

او افزود: ۲۰ دستگاه آبنما در این محور خسارت ۳۰ تا ۷۰ درصدی داشته است که بیش از ۱۵ دستگاه ماشین سواری در محور فاریاب، زهمکان، ارزوییه توسط دهیاری روستای زهمکان اسکان موقت داده شد.

محمدحسنی تصریح کرد: در بخش کشاورزی ۹۰ هکتار زمین زراعی گندم و هندوانه به طور کلی تخریب و ۶ رشته قنوات دچار خسارت ۳۰ تا ۷۰ درصدی شده است.

سیل جان راننده تریلی را در قصرقند گرفت

راشکی مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: :بر اثر طغیان رودخانه محلی مورتینس در بخش ساربوک شهرستان قصرقند یک دستگاه تریلی وولو طعمه سیل شد.

او افزود:این حادثه در ۵۵ کیلومتری پایگاه امداد و نجات به سمت شهرستان قصرقند اتفاق افتاد و نجاتگران نجات ۴۲ جمعیت هلال احمر نیکشهر با همکاری ستاد بحران منطقه نسبت به جستجو و رهاسازی پیکر بی جان راننده از رودخانه اقدام کرده و سپس جسد وی به مقامات قضایی تحویل شد.

پاکسازی منازل در شهرستان کنگان  به همت بسیجیان

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
درود خدا بر مردان میدان .درود بر برادران سپاهی،ارتشی،بسیجی و جهادی ام .خدا ب شما در دنیا و آخرت عزت عنایت کند و من برای سلامتی رزمندگان اسلام دعا میکنم .موفق و پیروز باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
یا مهدی جان به لب رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
العجل العجل يا اباصالح المهدى ،ادركنى يا مولاجان