ثبت روزانه تا ۲۰ مبتلا به کرونا ویروس

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ۱۲ مرکز ۱۶ ساعته در خراسان شمالی جهت معاینه بیماران مشکوک به کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به ثبت روزانه تا ۲۰ مورد مثبت مبتلایان به کرونا ویروس گفت: آمار نشان می‌دهد این ویروس وارد استان شده و در حال چرخش است.

هاشمی افزود: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر چهارم فروردین، ۱۸۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شدند و متاسفانه تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۱۹ نفر افزایش یافت.

او عنوان کرد: موارد سرپایی که بستری نمی‌شوند نمونه گیری نمی‌شود و همین موضوع، مقایسه نسبت مبتلایان و فوتی‌ها را علمی نمی‌کند.

هاشمی با بیان اینکه علت شیوع بیشتر ویروس، بی توجهی مردم است،افزود: موارد بستری مبتلایان در دو روز گذشته کم شده است، اما پیش بینی می‌شود تعداد مبتلایان زیاد شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: اگر چرخه ویروس را بشکنیم در ۲ هفته آینده سیر نزولی خواهیم داشت.
او با اشاره به فوت  یک کودک ۶ ساله به علت داشتن بیماری آسم،گفت:کودکان می‌توانند ناقل ویروس باشند.

هاشمی افزود: ۱۰۵ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۶۰۰ تخت ظرفیت داریم و تخت‌های بیشتری در نمایشگاه بین المللی بجنورد ایجاد کرده ایم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه همه شهروندان در سایت salamat.gov.ir  ثبت نام کنند و در خوداظهاری شرکت کنند،افزود:- شورا‌ها و دهیاران و بهورزان کار ثبت نام در سایت سلامت را تسهیل می‌کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه ما جزء ۱۸ استان اول بودیم که آزمایشگاه تشخیص کرونا را راه اندازی کردیم و روزانه آزمایش‌ها انجام می‌شود،گفت:- کیت‌های ما محدود است و هر ۳۲ نمونه با هم تست می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مواد مخدر و الکل از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی‌کند،اظهار داشت: رفتار مردم در جامعه موجب انتشار ویروس می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.