قول مساعد رئیس جمهور برای تسریع بهره برداری از بیمارستان ولیعصر اراک

رئیس جمهور در ارتباط ویدئو کنفرانس با استاندار مرکزی قول مساعد داد بهره برداری از ساختمان جدید بیمارستان ولیعصر اراک تسریع شود.

قول مساعد رئیس جمهور برای تسریع بهره برداری از بیمارستان ولیعصر اراک به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در گفتگو ویدئو کنفرانسی با استاندار مرکزی که در بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک و با حضور مسوولان و کادر درمانی استان برقرار شد، در جریان اقدامات انجام شده در راستای مقابله با ویروس کرونا قرار گرفت و برای تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل سریعتر بیمارستان ولیعصر (عج) شهر اراک قول مساعد داد.

روحانی در این ارتباط گفت: دولت کمک‌های لازم را برای تسریع در بهره برداری بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی، ولی عصر (عج) اراک و برطرف کردن کمبود‌های استان مرکزی در زمینه تجهیزات پزشکی با سرعت انجام خواهد داد.

او اضافه کرد: از رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم تا بررسی اعتبار لازم برای بهره برداری و تجهیز این بیمارستان در دستور کار قرار گیرد و چنانچه در زمینه تجهیزات پزشکی و درمانی کم و کسری وجود دارد هر چه زودتر این تجهیزات تامین شود.

رئیس جمهور ضمن قدردانی از فعالیت‌های شبانه روزی مسئولان و کادر درمانی استان مرکزی بیان کرد: این از خود گذشتگی، ایثار و فداکاری کادر درمانی و دست‌اندرکاران مقابله با ویروس کرونا در تاریخ برای همیشه ثبت و ماندگار خواهد شد و خداوند متعال برای عبور از این روز‌های سخت کمک حال همه به ویژه پزشکان و پرستاران خواهد بود.

او با تاکید بر مراقبت از کادر پزشکی و درمانی استان مرکزی ادامه داد: مسئولان و مدیران استان باید تلاش کنند تا از اضطراب و خستگی این عزیزان کاسته شود و چنانچه در زمینه تجهیزات پزشکی و درمانی کم و کسری وجود دارد هر چه زودتر این تجهیزات تامین شود.

روحانی همچنین در گفتگو با پزشکان و کادر درمانی بیمارستان آیت الله خوانساری اراک، در جریان آخرین وضعیت مبارزه با کرونا در این بیمارستان قرار گرفت و گفت: کاهش تعداد شیفت‌های کادر درمانی برای استراحت و بازتوانی مدافعان سلامت امری ضروری است.

رشد و شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی بسیار کاهش یافته است

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور گفت: میزان رشد ویروس کرونا در استان مرکزی وضعیت معمولی و طبیعی یافته و نسبت به هفته گذشته رشد و شیوع این ویروس بسیار کاهش یافته است و از ۹۱۲ نفر بیمار قطعی کرونا طی ۳۴ روز گذشته ۵۶۶ نفر ترخیص و ۱۰۹ نفر در منزل قرنطینه هستند و تعداد فوتی‌ها بسیار کاهش داشته است.

آقازاده افزود: بیش از نیمی از جمعیت یک و نیم میلیون نفری استان مرکزی غربالگری شدند و این روند ادامه دارد و در کل استان مرکزی در شرایط نسبتا پایداری قرار دارد.

او اضافه کرد: امسال میزان مسافران و ورود خودرو‌ها به استان به طور متوسط ۷۰ درصد کاهش داشته است و جزو استان‌هایی بودیم که با توصیه مسئولان مردم همکاری خوبی برای در خانه ماندن داشتند.

استاندار مرکزی بیان کرد: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی دستگاه‌های متعدد دولتی، نهاد‌ها و مردم بسیج شده‌اند، اما کادر درمانی و خدماتی مراکز این استان از انگیزه بالایی برخوردارند و به دیگران نیز روحیه می‌دهند.

او ادامه داد: بسیاری از پرستاران و کادر درمانی استان مرکزی از گذشته مطالبات و انتظاراتی داشتند، اما با شیوع این بیماری تمام مشکلات و انتظارات خود را کنار گذاشتند و با جان و دل برای سلامت مردم آمده‌اند و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

آقازاده تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک، دانشکده علوم پزشکی خمین و دانشکده علوم پزشکی ساوه تاکنون در امر مقابله با این بیماری خوش درخشیده‌اند و انتظار است دولت نگاه ویژه به این استان و حل مشکلات داشته باشد و در آینده نزدیک شاهد یک جشن پس از شکست کرونا در مراکز درمانی باشیم.

او اظهار کرد: در این استان هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد و اکثر انبار‌های استان مملو از اقلام ضروری و مورد نیاز مردم از جمله مواد غذایی و دارویی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.