انتقاد رسانه‌ها از نحوه برخورد معاون ترامپ با شیوع کرونا در آمریکا

رسانه‌ها از نحوه برخورد و واکنش «مایک پنس» به شیوع ویروس کووید ۱۹ در آمریکا انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی کالر، رسانه‌ها به نحوه عملکرد و تلاش‌های مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، در مقام رئیس کارگروه مقابله با ویروس کرونا در آمریکا انتقادات زیادی دارند.

در ۲۶ فوریه، ترامپ اعلام کرد پنس رهبر مقابله با کرونا در آمریکا خواهد بود، تصمیمی که بلافاصله با انتقاد شدید روزنامه‌نگاران و نشریات مختلف در این کشور روبرو شد. آن‌ها عملکرد گذشته پنس در شرایط اضطراری در زمینه بهداشت را بسیار ضعیف توصیف می‌کردند. 

شبکه سی‌ان‌ان در ۱۹ مارس گزارشی منتشر کرد که در آن به انتقاد از پنس پرداخته بود. در این گزارش، از تلاش‌های پنس برای محدود ساختن تماس‌های تلفنی ترامپ با «لوژان گریشام» فرماندار دموکرات ایالت نیومکزیکو انتقاد کرد. در ادامه این گزارش اذعان می‌شود که پنس ترس از افزایش شیوع کووید ۱۹ را افزایش داده است. سی‌ان‌ان در این خصوص نوشت: «در سه هفته گذشته، پنس تا حد زیادی این ترس را بالا برده است. از مقامات کاخ سفید خواسته شده است از پنس حمایت کنند و بیشتر مسئولین و مقامات بهداشت عمومی که با او کار می‌کنند نمره خوبی به عملکردش بدهند.»

سی‌ان‌ان در ماه فوریه نیز در گزارشی از عملکرد و شکست معاون ترامپ در مسئله شیوع اچ‌آی‌وی در ایالت ایندیانا انتقاد کرده بود.

مجله گاردین نیز در گزارش ۲۱ مارس خود به انتقاد از پنس پرداخت و نوشت: «مایک پنس به طرز عجیبی لحظه یازده سپتامبر خود را در شیوع ویروس کرونا می‌بیند.»

در ادامه این مقاله آمده است: «پنس مانند همیشه به ترامپ خدمت خواهد کرد.»

مایکل آنتونیو، نویسنده و منتقد ترامپ و پنس که کتاب‌های زیادی در نکوهش این دو نفر نوشته است، در واکنش به انتصاب پنس به ریاست کارگروه مبارزه با کرونا مقاله‌ای با عنوان «مایک پنس دقیقا آدم اشتباهی برای این کار است» در مجله سی‌ان‌ان منتشر ساخت.

با این حال، برخی عملکرد پنس را در این زمینه بهتر از رئیس او یعنی دونالد ترامپ توصیف می‌کنند. آنتونیو در این خصوص به گاردین گفت: «او (پنس) غریزه فروشندگی رئیس‌جمهور را تعدیل کرده است. رئیس‌جمهور دوست دارد هرآنچه را ارائه می‌دهد بزرگ جلوه کند.»

دیوید اکسلرود، استراتژیک ارشد باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، نیز در حساب توئیتری خود نوشت: «او (پنس) به مراتب بهتر از رئیس خود (ترامپ) است. سعی می‌کند واقعیت‌ها را بپذیرد.»

روزنامه دیلی بیست نیز نوشت «هرروز او (پنس) در کنار ترامپ می‌ایستد و اشتباهات او را تصحیح می‌کند.»

آمریکا نیز به همراه ۱۹۴ کشور دیگر جهان به کووید ۱۹ آلوده شده است و تاکنون بیش از ۴۶ هزار نفر در سراسر ۵۰ ایالت آن به این ویروس مبتلا شده‌اند و نزدیک ۶۰۰ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. در میان ایالت‌های این کشور نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا بیشترین قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا را دارند. بر اساس آمار، بیشترین مبتلایان و آمار مرگ ناشی از کرونا در نیویورک است. تاکنون ۱۵۳ نفر در نیویورک بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و ۱۶ هزار و ۹۲۰ نفر هم مبتلا شده‌اند.

بسیاری در آمریکا ترامپ را به عدم برنامه ریزی مناسب برای مهار ویروس کرونا متهم می‌کنند. این در حالی است که خود ترامپ عملکرد دولت را بسیار خوب ارزیابی کرده است. فرماندار ایالت نیویورک ضمن انتقاد از ترامپ گفته که نمی‌داند در دولت چه می‌گذرد.

شیوع کرونا در آمریکا به اندازه‌ای کنترل نشده است که این ویروس در میان نظامیان این کشور نیز نفوذ پیدا کرده است. وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، امروز از افزایش شمار کارکنان نظامی و غیرنظامی مبتلا به ویروس کرونا در این وزارتخانه خبر داد و تعداد متبلایان را ۲۴۹ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار