مدیر کل امور روستایی استانداری قزوین:

نکات ابلاغی در پاکسازی و ضدعفونی روستا‌ها رعایت شود

مدیر کل امور روستایی استانداری قزوین گفت: ‍ دهیاران در پاکسازی و ضدعفونی روستا‌ها به نکات ابلاغی توسط کمیته بهداشت محیط ستاد مبارزه با ویروس کرونا توجه کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اکرم نجفی مدیر کل امور روستایی استانداری با تاکید بر اینکه نکات ابلاغی در پاکسازی و ضدعفونی روستا‌ها رعایت شود، گفت: عملیات گندزدایی روستا‌ها صرفاً با آموزش و نظارت کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای صورت پذیرد، از پاشش ماده گندزدا روی عابر بانک‌ها اکیداً خودداری شود و همچنین دهیاران دقت داشته باشند که نیازی به گندزدایی سطح معابر و خیابان‌ها نیست.

نجفی افزود: کلیه افرادی که در گندزدایی دخالت دارند الزاماً مجهز به ماسک و دستکش و ضرورتاً لباس یا کاور از جنس نایلون و پلاستیک باشند.

او گفت: اطراف سطل‌های زباله، خودرو‌های حمل پسماند، سطل‌های نگهداری و حمل پسماند، اطراف ورودی و محوطه بیرونی و مراکز بهداشتی و درمانی، ورودی مغازه‌ها و واحد‌های صنفی، ورودی و محل‌های تجمع تفرجگاه‌ها و یا توقفگاه‌های بین راهی، ورودی و محوطه اماکن متبرکه و مساجد زیارتگاه ها، مراکز ورزشی و هنری، دستگاه‌های عابر بانک ورودی بانک ها، پارک‌ها (صندلی‌ها، وسایل بازی، وسایل ورزشی و سرویس‌های بهداشتی) پمپ بنزین ها، سرویس‌های بهداشتی عمومی کشتارگاه‌ها و دامداری‌ها، ورودی و محوطه بازار‌های فصلی و دائمی، ورودی ادارات و دفاتر دهیاری‌ها و شوراها، ورودی و محوطه ترمینال‌های بین شهری و روستایی از محل‌های مدنظر برای گندزدایی در روستا‌ها است.

نجفی در ادامه افزود: مناسب‌ترین و اقتصادی‌ترین ماده گندزای محیطی ترکیبات هیپوکلرید سدیم است که نحوه تهیه و استفاده از محلول گندزدای محیطی، تواتر زمانی و واحد متوالی گندزدایی نیز طی دستورالعملی به کلیه واحد‌های تابعه ابلاغ شده است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌ها از دهیاران در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، از آنان خواست به منظور ساماندهی اقدامات و کسب موفقیت بیشتر در مقابله با بیماری کرونا و همچنین جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی آتی، به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی ابلاغی توسط مدیریت بحران استان توجه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار