سلیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

امدارسانی به بیش از ۹ هزار نفر طی سه روز گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۹ هزار نفر طی سه روز گذشته در ۱۹ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص امدادرسانی هلال احمر در ۱۹ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی از تاریخ ۳ فروردین تا صبح امروز (۵ فروردین) اظهار کرد: استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی و هرمزگان درگیر سیل و حوادث جوی بودند.

او با اشاره به اینکه ۵۰۰ نفر در قالب ۱۰۰ تیم امدادی و عملیاتی به مناطق متأثر از سیل اعزام شدند، افزود: نیرو‌های امدادی در ۶۱ شهر و روستا و ۹ محور کوهستانی امدادرسانی کردند.

سلیمی با اشاره به اسکان اضطراری ۵۳۶ نفر افزود: تاکنون به ۹ هزار و ۷۵۷ نفر امدادرسانی شد و ۷۹ نفر به مناطق امن منتقل شدند و از ۵۹ واحد مسکونی آب تخلیه شد.

او بیان کرد: در این مدت ۱۰۲ دستگاه چادر، دوهزار و ۸۴۹ تخته پتو، هزار و ۱۴۸ تخته موکت، ۳۷۶ کیلوگرم نایلون و ۶۷۶ بسته غذایی بین مناطق سیل زده توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات مطرح کرد: امدادرسانی در بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، سمنان، فارس و خوزستان ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هلال احمر ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار