مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر:

مدیریت پسماند‌های عفونی در مبارزه با بیماری کرونا ضروری است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در مبارزه با بیماری کرونا، مدیریت انواع پسماند‌ها به ویژه پسماند‌های عفونی و پزشکی بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: پسماند‌ها به دلیل قابلیت انتقال ویروس و آلودگی‌ها در شرایط مبارزه و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا نیازمند مدیریت مطلوب، شامل جمع آوری، انتقال و دفع اصولی است و مدیریت پسماند‌های عفونی و پزشکی به ویژه بی‌خطرسازی و دفع بهداشتی و اصولی آن‌ها بسیار مهم است.

او افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نظارت بر فرآیند مدیریت این گونه پسماند‌ها در شرایط ویژه شیوع بیماری کرونا را در روز‌های اخیر  شدت بخشیده است و همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت نظارت و پایش قرار دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به همه  شهروندان، شهرداران، تولید کنندگان پسماند‌های عفونی و پزشکی و متولیان بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها تاکید کرد، که مدیریت پسماند‌های عفونی به عنوان پسماند‌های ویژه باید پس از بی‌خطرسازی در دستگاه‌های استاندارد، دفن بهداشتی شوند.

نخستین موارد ابتلا به بیماری کرونا پانزدهم اسفند ۹۸ در استان بوشهر اعلام شد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا دیروز (دوشنبه ۴ فروردین ۹۹) ۶۲ نفر در استان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.