وقتی آجیل جلوی اضافه وزن را می گیرد/ با آجیل لاغر شوید

آجیل نه تنها شما را چاق نمی کند بلکه در چربی سوزی به کمک شما می آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،صرف نظر از کالری بالا، آجیل ها می توانند از افزایش وزن که اغلب در دوران نوجوانی اتفاق می افتد، پیشگیری کنند، آجیل ها طیف وسیعی از فواید را برای سلامتی فرد دارند و مطالعات نشان می دهد که فواید آنها بیش ازمطالبی است که ما می خوانیم بوده که هنوز کشف نشده است.

آجیل ها می توانند از ابتلا به بیماری های قلبی و همچنین اختلالات جنسی در مردان جلوگیری کنند و همچنین اثرات نگهدارنده برای بدن فرد نیز دارند. به عنوان مثال مصرف آجیل به طور روزانه می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت و سرطان و حتی خطر مرگ و میر را به هر دلیلی کاهش دهد.
 

اما واقعاً رابطه بین مصرف روزانه آجیل با پیشگیری از افزایش وزن چیست ؟

 
همانطور که در بخش ورزش و تناسب اندام گفته ایم مطالعه اخیر در این مورد نشان می دهد مصرف روزانه آجیل می تواند شما را از اضافه وزن دور کند که در نوجوانی به آن دچار می شوید.

گردو بیش از همه بر روی کاهش وزن افراد تاثیر دارد

جایگزین کردن گوشت های فرآوری شده با غلات، دسرها و آجیل می تواند باعث کاهش وزن دوره ای در افراد شود. علاوه بر آن بسیاری از افراد توانستند با مصرف آجیل، اضافه وزن خود را کنترل کنند و کمتر در معرض چاقی قرار بگیرند. افزایش مصرف آجیل به طور روزانه می تواند حدود ۲۳درصد خطر اضافه وزن را کاهش دهد.

 آجیل ها فیبر بالایی دارند که می توانند احساس سیری را تا مدت زمان زیادی به آنها ببخشند. بنابراین جلوگیری از گرسنگی و همچنین احساس سیر بودن تا مدت زمان زیادی در بدن این افراد باقی خواهد ماند.

علاوه بر فیبر موجود در آجیل، چربی ها نیز در آن قرار دارند که می توانند کالری زیادی را به فرد برسانند و انرژی فرد را تأمین کنند تا فرد نیاز به خوردن غذاهای دیگر نداشته باشد.

آجیل ها چربی های اشباع نشده دارند که می تواند اکسیداسیون چربی را بالا ببرد و به تبدیل آن به انرژی در زمان کوتاه تر کمک کند.

مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف آجیل به طور کلی در هر نوعی با جلوگیری از کاهش وزن در طولانی مدت ارتباط دارد، حتی با این که کالری بالایی دارد.

پس می توان نتیجه گرفت که آجیل ها می توانند یک بخش سالم در الگوی رژیم فرد محسوب شوند و می توان آن را جایگزین غذاهای سالم اما چاق کننده کرد. مخصوصاً مصرف آن در دوران نوجوانی بسیار حائز اهمیت می باشد.
 
منبع : نمناک
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
اجیل بسیار بسیار بسیار گران است