عبدالله: مشکلات سیاسی موجود در افغانستان باید از طریق گفتگو حل شود

عبدالله عبدالله در بیانیه ای تاکید کرد که مشکلات سیاسی موجود در افغانستان باید از طریق گفتگو و مذاکره حل شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله در بیانیه ای تاکید کرد که مشکلات سیاسی موجود در افغانستان باید از طریق گفتگو و مذاکره حل شود.

وی اظهار داشت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در شرایط بحران جهانی کرونا به افغانستان سفر نمود. ما از این اقدام ایشان استقبال و تشکر می‌نماییم؛ این سفر فرصتی را برای حل بحران موجود ایجاد کرد که متاسفانه از این فرصت استفاده خوب صورت نگرفت.

وی در این بیانیه بیان داشت: همانطور که در اعلامیه وزارت امور خارجه آمریکا تذکر داده شده، پمپئو پیام دولت آمریکا را مبنی بر ضرورت جدی و فوری حل بحران موجود توسط رهبران سیاسی کشور انتقال داد و بر فوریت این موضوع تاکید کرد. در حالی که از همکاری های آمریکا و کوشش برای زمینه سازی مذاکرات بین الافغانی به‌منظور تامین صلح عادلانه و پایدار تشکر و قدردانی می‌نماییم، می‌خواهیم تاکید کنیم که ادامه این همکاری ها در راستای تامین منافع ملی و آوردن صلح در کشور، برای مردم ما اهمیت ویژه دارد.

عبدالله افزوده است: یک بار دیگر به مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که ما راه حل مشکلات را در گفتگو و مذاکره می‌دانیم و در عین حال تامین صلح در کشور با حفظ سلامت و بی‌طرفی کامل نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در هر شرایط برای ما اولویت دارد.

قابل ذکر است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در سفری غیر منتظره وارد کابل شد و در نشستی مشترک با اشرف غنی و و عبدالله عبدالله دیدار و گفتگو کرد اما این نشست بدون هیچ توافق سیاسی پایان یافت.

اشرف غنی و عبدالله عبدالله اخیرا هر دو به عنوان رئیس جمهور افغانستان مراسم تحلیف برگزار کرده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.