مرمت ۹ بنای تاریخی تربت حیدریه با اعتبار ۷ میلیارد ریالی

رئیس ادراه میراث فرهنگی و گردشگری وصنایع دستی تربت حیدریه گفت: ۹ بنای تاریخی تربت حیدریه با ۷ میلیارد ریال اعتبار مرمت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی محمدی رئیس ادراه میراث فرهنگی و گردشگری وصنایع دستی تربت حیدریه گفت: مرمت این بناهای تاریخی با مشارکت بخش خصوصی و اداره کل استان انجام شده است، و  خوشبختانه با تشکیل انجمن های میراث فرهنگی در سطح روستاها و شهرهای تابعه شهرستان، مشارکت بسیار خوبی در حوزه مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی صورت گرفت .

او ادامه داد: برای نخستین بار در کشور یکی از اعضای انجمن در حوزه ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی، مشارکت مالی داشت

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: بیشتر بناهای تاریخی شهرستان مالکیت وقفی یا خصوصی دارند که خوشبختانه ادارات متولی و مالکان مشارکت بسیار خوبی برای مرمت و احیای آن ها داشتند، هرچند متأسفانه پارالسال دو اثر غیر ثبتی که دارای مالکیت خصوصی بودند به دلیل مشکلاتی بین ورثه تخریب شد .

محمدی افزود: با توجه به تعدد آثار تاریخی در سطح شهرستان و کمبود امکانات و اعتبارات دولتی، حفاظت و پاسداری از آثار تاریخی وظیفه ای همگانی است و همه دستگاه های دولتی و بخش خصوصی باید در این حوزه مشارکت کنند، چون این آثار به مثابه هویت و شناسنامه شهرستان است .

او  افزایش حفاری های غیرمجاز را یکی دیگر از معضلات حوزه میراث فرهنگی شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: پارسال پنج باند حفاری غیرمجاز را با مشارکت نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر و برای سیر مراحل حقوقی تحویل مقامات قضایی داده شدند.

انتهای پیام// د.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.