گزارشی از اقدامات اولیه قرارگاه مدافعان سلامت شهر تهران

دانایی گفت: دستور العمل قرارگاه به اینصورت است که بتوانیم عملیات مقابله با کرونا را به صورت محله محور در شهر تهران انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام حمید رضا دانایی، مسئول قرارگاه مدافعان سلامت شهر تهران در خصوص اقدامات قرارگاه مردمی مدافعان سلامت برای مقابله با شیوع کرونا اظهارکرد: قرارگاه مردمی مدافعان سلامت با شیوع ویروس کرونا به منظور خدمت رسانی به شهروندان تهرانی توسط گروه‌های مردم نهاد تشکیل شد که متشکل ازحوزه‌های علمیه خواهران و برادران، کانون‌های فرهنگی مساجد، قرارگاه امام رضا، بنیاد خاتم الوصیا است که در ادامه نهاد‌هایی مانند بنیاد کرامت رضوی که مسئولیت رسیدگی به امور خادمان را برعهده دارند که به تدریج به این قرارگاه پیوستند و ما را در این مسیر همراهی می‌کنند.

او در ادامه افزود: دستورالعمل قرارگاه به اینصورت است که بتوانیم عملیات مقابله با کرونا را به صورت محله محور در شهر تهران انجام دهیم، بنابراین برای هر یک از مناطق تهران، یک مسئول محله توانمند را انتخاب کردیم که این افراد در کار‌های عملیاتی و ضدعفونی کردن شهر نیز مشارکت داشتند.

دانایی ضمن اشاره به تعدد مسئولیت‌های این قرارگاه گفت: گام بعدی تشکیل این قرارگاه اتاق وضعیت است که گروه‌های پشتیبان روزانه به صورت تلفنی یا حضوری جدیدترین اطلاعات محلات را دریافت و در نقشه مناطق ثبت می‌کنند.

دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب تهران تصریح کرد: تلاش کردیم اطلاعاتی از خانواده‌هایی که ممکن است با مشکل روبرو شوند مانند خانواده‌های محترم شهدا، نیازمندان و معلولان را در اختیار نیرو‌های عملیاتی قرار دهیم تا در صورت انجام فعالیت‌های خدمت رسانی از موازی کاری جلوگیری شود همچنین از اقدام دیگری که به همت حوزه‌های علمیه صورت گرفت، حضور طلبه‌ها در بیمارستان‌ها و رسیدگی به امور بیماران و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای بیماران مبتلا به کرونا بود که بخشی از نیرو‌ها برای این اقدام سازماندهی شدند.

او بیان کرد: بخشی از نیرو‌ها نیز با تجهیزاتی مانند ماسک و دستکش در پمپ بنزین‌ها مستقر شدند تا آلودگی به شهروندان سرایت نکند، این افراد با رعایت اصول بهداشتی داوطلبانه به جای شهروندان بنزین زده و دستگاه‌های عابر بانک را به دستمال کاغذی مجهز می‌کنند تا آلودگی از این طریق به شهروندان منتقل نشود.

دانایی با بیان اینکه کار رسانه‌ای بخش دیگری از کار این قرارگاه است افزود: دوستان ما در این بخش تلاش می‌کنند عملیات و اقدامات این قرارگاه را ثبت و ضبط کرده و اطلاعات آن را در اختیار شهروندان قرار دهند تا مردم در جریان تلاش فرزندان خود برای آرامش بخشی و ضدعفونی کردن شهر قرار گیرند.

او ادامه داد: تشکیل اتاق عملیات فرهنگی بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در قرارگاه مدافعان سلامت است، در این اتاق بسته‌های فرهنگی مخصوص دانش آموزان برای پرکردن اوقات فراغت آنهاست، خواهران در اتاق فرهنگی بروشور‌هایی را به همین منظور آماده کردند که در روز‌های آینده تقدیم شهروندان می‌شود.

دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب تهران در پایان گفت: اتاق سلامت از دیگر اقدامات صورت گرفته در این قرارگاه است که اطلاعات پزشکی در خصوص تغذیه در این روز‌ها و پیشگیری و درمان بیماری کرونا را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند ضمن آنکه بسته‌هایی در ۱۵۰ محله تهران شامل مواد ضدعفونی کننده برای شهروندان تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار