کشف ۵۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در عملیات‌های پلیس اراک

در عملیات‌های پلیس شهرستان اراک ۵۲ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شد.

کشف ۵۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در عملیات‌های پلیس اراکسرهنگ امیر مختاری فرمانده انتظامی شهرستان اراک در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در عملیات‌های یک ساله پلیس شهرستان اراک ۱۴۱ نفر قاچاقچی کالا دستگیر و درحدود ۵۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف و ۷۶ دستگاه خودرو از قاچاقچیان کالا توقیف شد.

سرهنگ مختاری افزود: در این مدت در حوزه مقابله و با توجه به نوع مسئولیت‌های پلیس، ۲۰۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان اراک کشف و ۲ هزار و ۹۱۵ نفر در خصوص جرایم مرتبط با مواد مخدر دستگیر شدند.

او اضافه کرد: در عملیات‌های یک ساله پلیس شهرستان همچنین هزار و ۱۱۳ نفر سارق دستگیر و ۶۷ دستگاه خودرو و ۹۰ دستگاه موتور سیکلت مسروقه و تعداد ۳ هزار و ۷۵۰ فقره انواع سرقت‌های دیگر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک با بیان اینکه در حوزه برخورد با معضل مواد مخدر در قانون برای ۲۷ دستگاه وظیفه مشخص شده است بیان کرد: لازم است با توجه به مسئولیت ها، مواد مخدر به عنوان یک دغدغه اجتماعی در جامعه به ویژه در حوزه خانواده‌ها و دیگر حوزه‌های اجتماعی بدان توجه و در راستای مقابله هدفمند با آن برنامه ریزی مستمر شود.

او ثبات و ارتقاء امنیت اجتماعی را در تعامل دوسویه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و اقشار مختلف مردمی عنوان و ادامه داد: مشارکت مردمی، میزان احساس امنیت اجتماعی در یک جامعه را شکل می‌دهد و در ارتقاء امنیت لازم است هر فرد ضمن شناخت حق و حقوق خود، نسبت به حقوق دیگران نیز شناخت داشته باشد و انجام آن را تکلیفی بر خود بداند.

سرهنگ مختاری از مردم خواست هرگونه گزارش واطلاع پیرامون وقوع و یا احتمال وقوع انواع جرائم در محل زندگی شان را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا در خصوص پاک سازی نقاط آلوده و جرم خیز طرح ریزی عملیاتی لازم صورت پذیرد.

او با اشاره به رویکرد مشارکت جو پلیس مرکز استان در ارتقاء نظم و امنیت اجتماعی تصریح کرد: اعتماد و مشارکت اجتماعی و نقش شهروندان در ایجاد امنیت اجتماعی از جمله متغیر‌های مهمی هستند که در دستیابی به توسعه پایدار نقش حائز اهمیتی داشته و نیروی انتظامی نیز در بستر سازی این مهم، برنامه‌های جامعی را با رویکردی اجتماعی اجرایی ساخته است.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک مشارکت مردمی را رکن محوری امنیت پایدار در جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌ها در حوزه امنیت اجتماعی برخورد با سارقان است که نیروی انتظامی استان در راستای ماموریت و وظیفه خود طرح‌های گسترده‌ای را در برخورد با سارقان عملیاتی کرده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.