ترامپ حرف نژادپرستانه‌اش را پس گرفت

رئیس‌جمهور آمریکا که پیشتر ویروس کرونا را «ویروس چینی» نامیده بود با پس‌گرفتن این حرف گفت آمریکایی‌های آسیایی‌تبار مسئول این ویروس نیستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که پیشتر با به کار بردن لفظ «ویروس چینی» به جای ویروس کرونا متهم به اشاعه افکار نژادپرستانه شده بود، روز گذشته گفت آمریکایی‌های آسیایی‌تبار مسئول شیوع این ویروس نیستند و خود آن‌ها نیز نیاز به محافظت دارند.

روز گذشته، روزنامه نیویورک تایمز با استناد به گرو‌ه‌های مدافع حقوق بشر و محققان گزارش کرد موجی از آزار‌های کلامی و فیزیکی علیه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار با رسیدن کرونا به آمریکا در این کشور به این روزنامه و دیگر رسانه‌ها گزارش شده است.

هفته گذشته، ترامپ انتقادات خود را به دولت چین با این اتهام که پس از شیوع کرونا در این کشور سریع عمل نکرده است شدت بخشید. از سوی دیگر تمامی انتقادات به خود را که از لفظ «ویروس چینی» به جای کرونا استفاده کرده است و این اقدام وجه نژادپرستانه دارد رد کرد. او همچنین سوال یک خبرنگار را در این خصوص که به کار بردن چنین واژه‌ای ممکن است خطر بالقوه‌ای برای آمریکایی‌های آسیایی تبار داشته باشد نیز نپذیرفت.

اما روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: «بسیار مهم است که از آمریکایی‌های آسیایی تبار در سراسر جهان محافظت کنیم.»

او در ادامه و در تناقض کامل با سخنان قبلی‌اش نوشت: «آن‌ها انسان‌های شگفت‌انگیزی هستند و گسترش این ویروس ... به هیچ وجه تقصیر آن‌ها نیست.»

ترامپ این اظهارات را در یک کنفرانس خبری با کارگروه مبارزه با کرونا نیز تکرار کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا بار‌ها و بار‌ها به عملکرد چین در برخورد با شیوع کرونا انتقاد کرده است. روز جمعه نیز گفت از اینکه کرونا نخستین بار در چین شیوع یافت و سپس شیوع آن از کنترل خارج شد بسیار متاسف است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز پکن را به تاخیر در اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به این ویروس متهم ساخت و گفت چین با این کار مردم سراسر جهان را به خطر انداخته است.

این در حالی است که پیشتر وزارت امور خارجه چین، ارتش آمریکا را مقصر اصلی آلوده ساختن شهر ووهان با ویروس کرونا اعلام کرده بود. برخی از کارشناسان معتقدند ویروس جدید کرونا که با نام کووید ۱۹ شناخته می‌شود احتمالا در آزمایشگاه‌های پیشرفته میکروبی جهش یافته است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اللهم عجل لولیک الفرج
۱۸:۱۳ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
می خواد از چین کمک بگیره روش نمیشه اینطوری میره جلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
چيني موش و گربه خور چينيه ديگه و آمريكايي و غير آمريكايي نداره
آخرین اخبار