معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

تکمیل زنجیره ساخت دستگاه‏‌های تولید ماسک در کشور

ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کرد زنجیره ساخت دستگاه‏‌های تولید ماسک در کشور تکمیل شده است.

ستاریبه گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود اعلام  کرد زنجیره ساخت دستگاه‏‌های تولید ماسک در کشور تکمیل شده است و تولید انبوه دستگاه‌های تولید فیلتر‌های نانویی صورت می‌گیرد.

ستاری در اینستاگرام نوشت:

خوشبختانه زنجیره ساخت دستگاه‏های تولید ماسک در انواع مختلف در داخل کشور به همت شرکت‏های دانش ‏بنیان تکمیل گردید. ساخت دستگاه‏های تولید فیلتر‌های نانویی چند سالی بود در کشور به تولید انبوه رسیده بود و اکنون روزانه ۴۰۰ هزار فیلتر نانویی برای ماسک‏های بیمارستانی N۹۵ تولید می‏کنیم (شرکت فناوران نانو مقیاس) و به زودی این ظرفیت چند برابر میگردد.

ایران جز معدود تولیدکنندگان دستگاه‏های تولید اینگونه فیلتر‌ها می‏باشد و دلیل آن فناوری و دانش بالای نانوتکنولوژی در ایران است. خوشبختانه در این مدت کم تنها در عرض زمانی حدود ۱۰ روز، ساخت اولین دستگاه‏های تولید ماسک در انواع مختلف توسط ۲ شرکت دانش‏ بنیان داخلی (بهیارصنعت سپاهان ورادیس صنعت ارتاویل) نیز به پایان رسید و این شرکت‏ها در حال تولید انبوه دستگاه‏های تولید ماسک در داخل کشور هستند و آمادگی صادرات این دستگاه‏ها را نیز به خارج از کشور پس تامین نیاز داخلی دارند. وقتی اکوسیستم شرکت‏های خصوصی توانمند دانش ‏بنیان در داخل کشور وجود داشته باشد، این شرکت‌ها در مدت زمان کوتاهی می‏توانند مشکلات کشور را در هر زمینه‏ای مرتفع کنند و با این اتفاق به هر میزان لازم داشته باشیم می‏توانیم دستگاه‏ها و مواد اولیه تولید ماسک را تولید کنیم. اگرچه برای تولید و نصب این دستگاه‏ها مدت زمانی طول خواهد کشید، ولی به زودی مشکلات کشور در زمینه تامین ماسک به پایان خواهد رسید.

ستاری

انتهای پیام/

برچسب ها: ماسک ، کرونا در ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
به زودی یعنی چند سال دیگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
پس ماسک کو کجاست ؟؟؟